افزایش تراز آب دریاچه ارومیه

به گزارش صندلی و تلفن، مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش های خوب انجام شده طی زمستان سال جاری بالاتر آمده و حجم آب دریاچه هم اکنون 250 میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر) است.

افزایش تراز آب دریاچه ارومیه

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، مهرنگ دوستی رضایی مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای استان با اعلام این خبر گفت: طبق آخرین پایش اجرا شده، 2 میلیارد و 980 میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری 2 میلیارد و 730 میلیون مترمکعب بود.

وی اضافه نمود: بعلاوه تراز دریاچه ارومیه به هزار و 270 متر و 73 سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر 1400) هزار و 270 متر و 65 سانتی متر بود و هشت سانتی متر بیشتر شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی از افزایش 307 کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه در این بازه زمانی اطلاع داد و اظهار کرد: در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان 2 هزار و 334 کیلومتر مربع است.

محمدی ادامه داد: البته هنوز تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی 67 سانتی متر پایین تر از زمان مشابه سال 1399 برآورد می گردد.

وی گفت: بعلاوه در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم دریاچه 2 میلیارد و 210 میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه هم هزار و 174 کیلومترمربع کمتر شده است.

رهاسازی 199 میلیون مترمکعب از آب پشت سد های استان به سمت دریاچه ارومیه شروع شده و تا انتها فروردین ادامه دارد.

بخش عمده آب رهاسازی شده از پشت سد بوکان به مقدار 150 میلیون مترمکعب خواهد بود.

بعلاوه 30 میلیون مترمکعب از پشت سد مهاباد، 15 میلیون مترمکعب از پشت سد شهرچای ارومیه و چهار میلیون مترمکعب هم از پشت سد دریک سلماس آب به دریاچه ارومیه سرازیر می گردد.

منبع: فرارو

به "افزایش تراز آب دریاچه ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تراز آب دریاچه ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید