اقتصاددان مشهور: بدترین سقوط مالی تاریخ در راه است

به گزارش صندلی و تلفن، اقتصاددان مشهور و استاد دانشگاه نیویورک، در تبادل نظر با شکبه ای بی سی استرالیا هشدار داد که دنیا در سال 2023 با یک طوفان کامل از تورم بالا، افزایش نرخ بهره و رکود مالی روبرو است و افرادی که در حال حاضر شاغل هستند احتمالاً بیشترین آسیب را از این بحران خواهند دید.

اقتصاددان مشهور: بدترین سقوط مالی تاریخ در راه است

اقتصاددان مشهور و استاد دانشگاه نیویورک معروف به دکتر عذاب طی اظهاراتی هشدار داد که دنیا در سال 2023 با یک طوفان کامل از تورم بالا، افزایش نرخ بهره و رکود مالی روبرو است.

به گزارش تسنیم، نوریل روبینی، اقتصاددان مشهور و استاد دانشگاه نیویورک، در مصاحبه با شکبه ای بی سی استرالیا هشدار داد که دنیا در سال 2023 با یک طوفان کامل از تورم بالا، افزایش نرخ بهره و رکود مالی روبرو است و افرادی که در حال حاضر شاغل هستند احتمالاً بیشترین آسیب را از این بحران خواهند دید.

روبینی که به وسیله وال استریت به علت پیش بینی های مالی وحشتناکش دکتر عذاب نامیده می گردد، یکی از اولین اقتصاددانانی بود که بحران مالی 09-2008 را پیش بینی نموده بود.

وی ماه هاست که درباره یک بحران بدهی و رکود تورمی همزمان هشدار می دهد؛ بحرانی که ترکیب بدترین عوامل رکود تورمی دهه 1970 و بحران بدهی سال 2008 را با هم در خود دارد.

این اقتصاددان در ادامه به این موضوع اشاره نمود که نسبت بدهی در اقتصادهای پیشرفته در دهه 1970 تنها 100 درصد فراوری ناخالص داخلی بود، در حالی که در حال حاضر 420 درصد فراوری ناخالص داخلی در بخش خصوصی و دولتی است.

وی گفت: من معتقدم که سال جاری یک بحران بدهی همراه با رکود تورمی ظاهر خواهد شد.

روبینی اضافه کرد: بنابراین، در این مورد، اگر ما آن شوک ها را مثلاً برای قیمت نفت داشته باشیم، نه تنها دچار تورم می شویم، نه تنها دچار رکود و رکود تورمی می شویم، بلکه چیزی را شاهد خواهیم بود که من آن را بحران بدهی رکود تورمی بزرگ می نامم زیرا با نرخ بهره بسیار بالا، نسبت (بدهی) ناپایدار خواهد شد.

روبینی پیشنهاد کرد که همه این ها فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی در ایالات متحده را مجبور می نماید تا نرخ بهره را تا زمانی که اقتصادشان وارد رکود گردد ، افزایش دهند.

وی گفت: من فکر می کنم که نرخ وجوه فدرال رزرو باید حتماً بالای 6 درصد باشد تا به هدف تورم 2 درصدی دست یابد. اما اگر نرخ بهره را تا 6 درصد افزایش دهید، یک فرود واقعی سخت خواهید داشت.

به گفته این اقتصاددان، این امر منجر به اصلاح شدید در بازارهای سهام، افزایش بازده اوراق، افزایش اسپرد اعتبار برای بدهی بخش خصوصی و در نهایت منجر به مسائل مالی شدید خواهد شد.

وی اضافه کرد: این مسائل مالی رکود را شدیدتر می نماید و رکود شدیدتر با کاهش عایدی و فراوری، تعداد نکول بدهی خانوارها، مشاغل، شرکت ها و حتی بعضی مؤسسات مالی و بعضی از دولت ها در کشورهای فقیری که مسائل جدی بدهی دارند، را افزایش می دهد.

منبع: عصر ایران

به "اقتصاددان مشهور: بدترین سقوط مالی تاریخ در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاددان مشهور: بدترین سقوط مالی تاریخ در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید