اولین آیفون با دوربین زیر نمایشگر بعد از سال 2026 عرضه می گردد

به گزارش صندلی و تلفن، سایت معتبر The Elec به نقل از منابع مطلع نوشته که بعد از سال 2026، اپل ممکن است برای آیفون از دوربین زیر نمایشگر استفاده کند. طی سال های گذشته گزارش های زیادی در خصوص منظره اپل برای آینده آیفون منتشر شده که ظاهرا این شرکت می خواهد آیفون را بدون هرگونه حفره نمایشگر راهی بازار کند.

اولین آیفون با دوربین زیر نمایشگر بعد از سال 2026 عرضه می گردد

در حال حاضر مواردی مانند سنسور مجاورت، سنسورهای فیس آی دی و دوربین سلفی در حفره نمایشگر آیفون تعبیه می شوند. با وجود اینکه طی چند سال گذشته گوشی های مختلفی با دوربین زیر نمایشگر راهی بازار شده اند، ولی این فناوری همچنان محدودیت های زیادی دارد و ضمناً کیفیت دوربین سلفی برای خریداران آیفون حائز اهمیت بالایی است.

با این حال، واقعیت این است که سیستم فیس آی دی زیر نمایشگر نسبت به دوربین سلفی با چالش های کمتری روبرو می گردد. زیرا این سنسورها فقط باید در حدی مناسب باشند که بتوانند نورهای نقطه ای بازتاب شده از صورت کاربر را دریافت نمایند. به همین دلیل، بدون شک اپل در ابتدا سیستم فیس آی دی را به زیر نمایشگر منتقل می نماید و در گام بعدی این کار برای دوربین سلفی انجام می گیرد.

حالا در گزارش سایت The Elec آمده که این فناوری در برترین حالت بعد از سال 2026 مورد استفاده قرار می گیرد و این یعنی شاید آیفون 19 در سال 2027 با چنین قابلیتی راهی بازار گردد. ظاهرا اپل در این زمینه فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ را آنالیز نموده ولی از نتایج به دست آمده چندان راضی نبوده اما ال جی بهتر توانسته نظر اپل را جلب کند. البته سیاست های محافظه کارانه این شرکت به این معناست که برای ارائه این مشخصه اصلا عجله ای ندارد.

در هر صورت چیزی که می دانیم این است که آیفون بالاخره با دوربین زیر نمایشگر راهی بازار می گردد ولی در این میان با قاطعیت نمی توانیم بگوییم که چه زمانی این مشخصه ارائه خواهد شد.

منبع: 9To5Mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "اولین آیفون با دوربین زیر نمایشگر بعد از سال 2026 عرضه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین آیفون با دوربین زیر نمایشگر بعد از سال 2026 عرضه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید