جاذبه های گردشگری باکو

به گزارش صندلی و تلفن، باکو به عنوان مرکز یک کشور ترکیبی از دو فرهنگ نو و قدیم است که در کنار دریای خزر قرار گرفته است. در اطراف این شهر زیبا، یعنی شهر توریستی باکو، دریاچه ها و کوه های فراوانی قرار گرفته است که هوایی دلچسب را ایجاد می نماید. شهر باکو یکی از کهن ترین شهرهای شرقی است و همین طور منطقه ای نفت خیز می باشد.

جاذبه های گردشگری باکو

زمستان های این شهر طوفان و بادهای شدیدی دارد و بسیاری بر این باور هستند که نام قدیمی این شهر به علت همین بادهای شدید بادکوبه بوده است. شهر باکو از دو بخش قدیمی و بخش نوساز تشکیل شده است. شهر توریستی باکو پارک های ساحلی بسیار زیبا، ساحل فوق العاده و جشنواره ها و برنامه های هنری فراوانی دارد. باکو پرجمعیت ترین شهر قفقاز است. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

جاذبه گردشگری باکو

  1. ایچری شهر: شهری قدیمی که جزء میراث یونسکو در شهر باکو است. که به عنوا یکی از جاذبه های تماشای باکو شناخته شده است. برج ها و قصرهای ساخته شده در این شهر باستانی برای قرن 12 و 13 می باشند. در این شهر می توانید صنایع دستی و لباس های سنتی آذربایجان را هم پیدا کنید. این شهر مهد جاذبه های تاریخی آذربایجان است. بلیط تهران استانبول
  2. پارک ملی آبشرون: یک زمین 783 هکتاری محافظت شده که شامل جانداران مختلف و آب روان و طبیعتی بکر است.
  3. قوبوستان: از جاذبه گردشگری باکو گنجینه باستانی است که نشان دهنده دوران ماقبل تاریخ است و در جنوب شهر باکو در60 کیلومتری آن قرار گرفته است و گورستان های باستانی زیادی در آنجا نیز دیده می گردد.
  4. دریای خزر: بزرگ ترین دریاچه دنیا که آب آن شور است اما اندازه شوری کمتری دارد و برای شنا کردن حساسیت زا نیست.
  5. چاه نفت نفتالان: این چاه منطقه ای جالب برای گردشگران است که می توانند در حمام نفت قرار گرفته و ازمزیت های زیاد آن که مردم منطقه معتقد هستند برای برطرف درد و عفونت مفید است استفاده نمایند. این منطقه می تواند یکی از تماشای های آذربایجان باشد که تماشا آن برای افراد بسیار تعجب آور خواهد بود.
  6. یانارداغ: معنای فارسی آن کوه سازان است که در آن می توانید آتش فشان های فعال را مشاهده کنید. این مکان از نظر مذهبی نیز اهمیت فراوانی دارد و الهام بخش آتش پرستی زرتشت بوده است. بلیط هواپیما تهران آنتالیا
  7. آستارا: این شهر در آذربایجان هم مرز با ایران است و پر از کوه و جنگل و آثار باستانی می باشد.
  8. موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان: بزرگ ترین موزه کشور آذربایجان است که در شهر باکو قرار گرفته است. این موزه بخش های مختلفی دارد که در آن بیش از 2 هزار نمایشگاه برپا می گردد.
  9. معبد آتشگاه: این معبد در منطقه سوراخانی شهر باکو قرار گرفته است. این آتشگاه به وسیله موبدان زرتشتی محاصره شده و قدمت این آثار باستانی به قرن 17 و 18 میلادی می رسد. خرید بلیط هواپیما
  10. موزه فرش: اولین موزه فرش در دنیا است که اولین نمایشگاه آن در سال 1972 برپا شد. در این موزه کارگاه های آموزش فرش بافی برگزار می گردد.
  11. ونیز کوچک: در بلوار باکو شهر کوچکی است که دو جزیره بزرگ و چند جزیره کوچک دارد و مساحت آن بیش از 10 هزار کیلومتر مربع است و می توانید در آن از قایق سواری لذت ببرید.
  12. موزه کتاب های کوچک: از جاذبه گردشگری باکو می توان به به موزه کتاب اشاره نمود که تنها موزه کتاب های کوچک و مینیاتوری در دنیا است.
  13. کاخ شیروان شاه : باکو مرکز شیروان بوده است که از قدرتمندترین قلمروهای آذربایجان است. کاخ شیروان شاه مقر فرماندهی آن ها بوده و برجسته ترین سبک معماری را در شهرهای قرون وسطا دارد.

راه های سفر به کشور آذربایجان

  • راه زمینی: به وسیله آژانس های معتبر و به وسیله ماشین شخصی که باید گواهینامه بین المللی و کاپوتاژ وسیله نقلیه همراه داشته باشید.
  • راه هوایی: با هواپیمایی ایران ایر و آزال آذربایجان
  • راه دریایی: از بندر انزلی و نوشهر

(مجله گردشگری صندلی و تلفن)

منبع: مجله دور و نزدیک

به "جاذبه های گردشگری باکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری باکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید