دره تودرا در مراکش

به گزارش صندلی و تلفن، دره تودرا در مراکش

یکی از مهم ترین جذابیت های گردشگری در مراکش که در هنگام سفر به این کشور نباید از دست بدهید دره تودرا است، دوست دارید بدانید دره تودرا در مراکش چه شکلی است؟ کافی است خودتان را در اعماق یک مکانی که با صخره های بسیار بلند احاطه شده است متصور شوید و اصلا نباید فکر کنید که در این جا با یک دره معمولی مثل دره های دیگر طرفید. خبرنگاران می خواهد این بار شما را با خود به مراکش و به تماشا این دره ببرد و از نزدیک اطلاعاتی از آن را در اختیارتان قرار دهد. پس تا سرانجام با ما باشید:

دره تودرا در مراکش

دره تودرا در مراکش در شرق کوه های اطلس واقع شده است و در تمام جهان یه عنوان یکی از تماشای ترین دره ها و کانیون های جهان شناخته می گردد به طوری که به جرات می توان گفت شهرتی برابر گرند کانین در آمریکا دارد. تصاویری که از این دره وجود دارد به میزان ای عجیب و فراطبیعی است که احساس می کنید ممکن است در آن ها مقداری اغراق شده باشد از این دره یک رودخانه زیبایی که در آن می توان قد زد هم رد می گردد که به آن رودخانه دادس می گویند.

حرکت رود دادس در دره به آرامی انجام می گردد و این طور به نظر می رسد که صخره ها را شکافته است و از دل آن به بیرون آمده است این رود به طول 25 مایل در این دره امتداد دارد و تودرا هم در واقع 600 متر انتهای این دره است. بیشتر صخره هایی که در تودرا وجود دارند بیشتر از600 فوت ارتفاع دارند!

این دره در منطقه ای به نام گرج واقع شده است و که یکی از منطقه ها دوردست مراکش محسوب می گردد با این حال یکی از منطقه ها محبوب گردشگری در این کشور به شمار میرود و از همان زمان های قدیم یکی از برترین مکان های این کشور برای پیاده روی های طولانی در بین گردشگران بوده است. این منطقه جاده های معین شده دارد و به همین علت گردشگان می تواند به راحتی در آن جهتهای خود را معین نمایند البته در جاهایی از جهت ممکن است با حیوانات بیایانی دیگر هم هم جهت شوند!

یکی از شهرهای این منطقه که گردشگر ها علاقه زیادی به اقامت در آن دارند، شهر Tinerhir نام دارد که برای رفت و آمد در آن می توان از شتر استفاده کرد. این شهر در حال حاضر 36000 سکنه دارد و در ماه های پرگردشگر تعداد ساکنان آن به 90000 تا هم می رسد.

اگر چه افرادی که بخواهند قله های این کشور را فتح نمایند می توانند به راحتی با چند روز زمان گذاشتن آن را انجام دهند اما یکی از خوبی های سفر به دره تودرا در مراکش این است که به شما این امکان را می دهد تا با یک پیاده روی بتوانید همه آن را بگردید بدون این که احتیاج باشد تا چند روز از زمانتان را به آن اختصاص دهد. این منطقه منظره بی نهایت زیبایی دارد و هم با صخره های شگفت انگیزش هم برای کوهنوردان و هم گردشگر ها و افراد محلی یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها این کشور است.

در ادامه دره تودرا در مراکش به درختان نخل و زمین های کوچک کشاوری می رسید که این هم یکی دیگر از جاهای تماشای این دره است. برترین زمان رفتن به این دره در صبح های زود است و این دره در یک منظره کوهستانی وسیع آغاز می گردد.

برترین زمان سفر به مراکش برای بازدید از این دره را نمی توان به طور قطعی مشخص کرد با این حال می توان گفت که برای تماشا آن حتما باید صبح زود را انتخاب کنید وقتی که خورشید هنوز انوار طلایی رنگش را روی صخره های این دره می گستراند و هنوز آنقدر گرم نشده است. دمای هوا در این دره در شب ها واقعا پایین است و می تواند شما را تا مرز یخ زدگی ببرد!

آب رودخانه دره تودرا بسیار سرد است با این حال عمق زیادی ندارد و به وسیله یخچال های طبیعی اطراف منطقه تامین می گردد ولی اگرکه به صخره ها نگاه کنید می توانید ببینید که این طور به نظر می رسد که زمان زیادی است که آب عمیقی از آن گذشته است و این تصور به خاطر شکاف ها موجود در صخره ها ست و تصور درستی هم است که البته در زمان گذشته این طور بوده است ولی به مرور آب آن کم شده است.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام بازدید از دره تودرا در مراکش مطمئنا از دین آن حیرت زه خواهید شد سطح ناهمواری است که این صحره ها دارند که باعث شده تا محیطی عالی برای علاقه مندان به صخره نوردی هم فراهم گردد.

کمی از مراکش بیشتر بدانید

کشور مراکش در شمال غربی قاره آفریقا واقع شده است و به واسطه فرهنگ و تاریخ و تماشا های مجذوب کننده بسیاری که دارد و بعلاوه سوغاتی های منحصر بفردش مشهور شده است. مرکز کشور مراکش شهر رباط است ولی با این حال بزرگ ترین شهر آن کازابلانکا نام دارد که مطمئنا تا حالا هم نام آن به گوشتان خورده است.

در حالی که ممکن است انتظار داشته باشید ک مراکش آب و هوای گرمی داشته باشد ولی واقعیت این است که آب و هوای آن معتدل و بارانی است و حتی در برخی از منطقه ها آن که کوهستانی است بارش برف بیشتر است. برترین زمان سفر به مراکش ماه فروردین و اردیبهشت و شهریور تا آبان است.

از آن جایی که مراکش یک کشور اسلامی است پیشهاد می کنیم تا در سفر به آن پوشش مناسب داشته باشید و به عرف این جامعه احترام بگذارید تا خودتان هم سفر راحت تر و بهتری داشته باشید واگر که خانم هستید و می خواهید تنها سفر کنید سعی کنید حتما همه جا یک راهنما همراهتان داشته باشید و شب ها بیورن نروید. مراکش کشور امنی است ولی در هر صورت عقل حکم می نماید که در سفر به هر جایی همه نکات رعایت گردد.

ضمناً در سفر به مراکش از بازارهای مراکشی و پستوهایی که شما را به داستان های هزار و یکشب می برد تماشا کنید و دره تودرا را هم نباید فراموش کنید.

منبع: journeybeyondtravel.com

منبع: الی گشت

به "دره تودرا در مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دره تودرا در مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید