راهنمای سفر به کاتماندو

به گزارش صندلی و تلفن، راهنمای مسافرتی به کاتماندو | Travel Guide To Kathmandu

کاتماندو، مرکز کشور نپال بوده و بعلاوه بزرگترین شهر این کشور به شمار می رود. نام کاتماندو از ترکیب واژه های سانسکریت کاسث به معنی چوب و مانداپ به معنی سایه سار پدید آمده است. جاذبه های تاریخی و مجذوب کننده و بعلاوه مردم خون گرم و مهربان در این شهر سبب شده تا سالانه مسافران زیادی قصد سفر به نپال را در فکر داشته باشند. این کشور با کوه های هیمالیای خود بهشت افرادی است که در پی ماجراجویی های طبیعی هستند. سفر به نقاط مختلف جهان یکی از هیجان انگیزترین فعالیت هایی است که افراد دوست دارد در زندگیشان انجام دهند، از همین رو داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که باید قبل از سفر در اختیار داشته باشند. خبرنگاران در راهنمای سفر به کاتماندو سعی نموده است تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کاتماندو مرکز کشور نپال همراهی کنید.

راهنمای سفر به کاتماندو

موقعیت جغرافیایی کاتماندو

کاتماندو از لحاظ جغرافیایی در مرکز کشور نپال در کنار رودخانه بگماتی قرار گرفته است. شهر کاتماندو با دو شهر پاتان و بهاکتاپو در یک مجموعه واقع شده است و مساحت آن برابر با 50 کیلومتر مربع است، بعلاوه طی آمار سرشماری که در سال 2017 صورت گرفته جمعیت حاضر در این شهر 1442271 نفر هستند.

اطلاعات کلی کشور کاتماندو

واحد پول: روپیه نپال،

زبان رسمی: نپالی

کد کشور نپال: 00977

شماره های اضطراری:

  • آتش نشانی: 101
  • اورژانس: 102
  • پلیس: 100

اختلاف ساعت با تهران: دو ساعت و نیم از ایران جلوتر است.

برق شهری: در این کشور ولتاژ برق شهری 220 ولت و فرکانس 60 هرتز است

فرودگاه: فرودگاه بین المللی تریبهوان

آب و هوای کاتماندو

نپال در نقاط مختلف، آب و هوای متفاوتی دارد. شاید به جایی بروید و آب و هوای متعادل و مرطوبی ببینید و در همان زمان در جایی دورتر هوا گرم تر باشد و شاید در همین زمان نقطه ای از نپال سرد و طوفانی دیده شود، بنابراین آب و هوای مشخصی ندارند از همین رو اگر به این کشور خواستید سفر کنید همواره لباس های مناسب با تمام فصل ها را همراه خودتان داشته باشید. در تابستان یعنی تیر تا شهریور باران های شدیدی می بارد و در زمستان معمولا هوا خشک تر است.

برترین زمان سفر به کاتماندو

باید با توجه به ماجراجویی هایی که می خواهید در این کشور انجام دهید زمان سفر خود را برنامه ریزی کنید. اگر می خواهید در طبیعت گشت و گذار و طبیعت گردی داشته باشید در فصل بارندگی های موسمی از تیر تا اواخر مرداد و اوایل شهریور این راه ها بسته است. با این حساب برترین زمان سفر به نپال مهر تا آذر است، زیرا هوا در این زمان ها بسیار مساعد بوده و دید بسیار خوبی از چشم انداز ها اطراف خواهید داشت. البته هوا تقریبا تا فروردین ماه خشک خواهد ماند. دی و بهمن هوای سردی در این شهر جکم فرماست، اما اگر این هوا را تحمل را دوست دارید و می توانید تحمل کنید، چشم انداز های زیبایی به همراه گردشگران کمی انتظارتان را خواهد کشید. اواخر بهار نیز به علت شکوفه های منطقه ها مختلف زمان خوبی است.

هزینه اقامت در شهر کاتماندو

در شهر کاتماندو آنچنان تفاوتی بین قیمت اقامت در هتل های 4 ستاره و 5 ستاره وجود ندارد و شما با اندکی هزینه می توانید در برترین هتل های این شهر اقامت داشته باشید. در ادامه راهنمای سفر به کاتماندو ما به چند هتل مناسب برای اقامت در مرکز کشور نپال می پردازیم و بعلاوه حدودی از قیمت رزرو هتل ها در این شهر را بر اساس امکانات و سرویس دهی آنها ذکر خواهیم کرد. (تمامی قیمت ها در تاریخ 12 اسفند 1396 ذکر شده است).

هتل های دو ستاره 265,000 تا 530,000 تومان

هتل های سه ستاره 350,000 تا 850,000 تومان

هتل های چهار ستاره 650,000 تا 1,500,000تومان

هتل های پنج ستاره 1,250,000 تا 1,700,000 تومان

هتل های پیشنهادی در شهر کاتماندو

  • هتل فرندز هوم | Hotel Friends Home

هتل فرندز هوم، با 3 ستاره و اتاق های تمیر و راحتی که دارد توانسته نظر بسیاری از مسافرانی که در هتل اقامت می نمایند را به خود جلب نمایند. در این هتل هزینه صبحانه هم رایگان است.

شماره تلفن: 0097714152065

وب سایت:hotelfriendshome.com

آدرس: نپال - کاتماندو Chhusya Galli، Kathmandu 44600، Nepal

  • هتل شامبالا | Hotel Shambala

هتل شامبالا، یکی از هتل های 4 ستاره و لوکس در شهر کاتماندو است که اتاق های راحت و بسیار تمیزی دارد. علاوه بر اینکه اتاق ها تمامی امکانات رفاهی را دارند، صبحانه و پارکنیگ مجموعه هم رایگان است. استخر هتل هم رو پشت بام و با چشم انداز ای 360 درجه ای از شهر واقع شده است.

شماره تلفن: 0097714650251

وب سایت:shambalahotel.com

آدرس: نپال - کاتماندو Bansbari Rd، Kathmandu 44600، Nepal

  • هتل اوشو هوم | Hotel Osho Home

هتل 3 ستاره ای که در راهنمای سفر به کاتماندو معرفی می کنیم، دارای اتاق های بسیار تمیز و راحتی می باشد. در این هتل امکانات خوبی برقرار است و شما پرداخت هزینه بسیار کم می توانید اقامت خوبی را در این شهر تجربه کنید.

شماره تلفن: 009779851056875

وب سایت:hoteloshohome.com

آدرس: نپال - کاتماندو Chhusya Galli، Kathmandu 44600، Nepal

هزینه خورد و خوراک در شهر کاتماندو

طعم غذاهای کشور نپال می تواند به عنوان یکی از به یادماندنی ترین تجربه های غذایی شما در سفر باشد، در راهنمای سفر به کاتماندو ما هزینه های مربوط به غذا در این شهر را بر اساس سایت رسمی Numbeo ذکر می کنیم و بعلاوه به چند مورد از غذاهای این خوشمزه هم در این شهر اشاره می کنیم:

در شهر کاتماندو، برای یک وعده غذا در یک رستوران مقرون به صرفه قیمت باید هزینه 200 روپیه نپال را بپردازید و اگر هم بخواهید یک غذای دو نفره میل کنید 800 روپیه نپال باید بپردازید. هزینه ساندویچ های مک دونالد هم در این شهر 575 روپیه نپال است.

اگر هم می خواهید در سفرتان اندازه هزینه ها را کم کنید می توانید در سطح شهر دنبال غذاهای خیابانی باشید، قیمت این غذاها بسیار کم بوده و بعلاوه زمان کمتری برای تهیه شدن آن صرف می کنید. در ادامه راهنمای سفر به کاتماندو می خواهیم چند رستوران در مرکز کشور نپال را برایتان معرفی کنید.

چند غذای محبوب در کاتماندو

  • دال بات تارکاری | Daal Bhat Tarkari

این غذا در واقع نوعی سوپ است که با عدس و ادویه درست می شود.

  • مومو | Momo

برای تهیه این غذا تنها یک اندازه خمیر را با موادی مثل گوشت، مرغ و سبزیجات استفاده می نمایند و سپس آن را طور کامل سرخ می نمایند.

  • چاتاماری | Chatamari

پیتزا به سبک نپال! حتما این نوع پیتزا را در این سفر به شهر کاتماندو امتحان کنید.

رستوران های پیشنهادی در شهر کاتماندو

  • رستوران | Pilgrims 24 Restaurant

رستورانی ساده و کوچک که انواع غذاهای آسیایی، نپالی، پیتزا و هندی را می توانید در منوهای آن میل کنید. اگر در پی یک رستوران ارزون قیمت و مطمئن می شد، این رستوران انتخاب بسیار خوبی برایتان است. هزینه ها هم به نسبت در این رستوران کم هستند.

شماره تلفن: 0097714264946

وب سایت: kathmandusteakhouse.com

آدرس: نپال - کاتماندو Chaksibari Marg، Kathmandu 44600، Nepal

  • رستوران Dwarika

رستورانی با دکوراسیونی سنتی و مجذوب کننده، پذیرایی لوکس، غذاهای خوش طعم نپالی، هندی و آسیایی در فهرست منوهای آن وجود دارد، با توجه به این که این رستوران در یکی از برترین هتل های کاتماندو واقع شده است هزینه های بالایی هم دارد.

شماره تلفن: 0097714470770

آدرس: نپال - کاتماندو Dwarikas Hotel، Kathmandu 44600، Nepal

  • رستوران Frens Kitchen Restaurant

رستورانی با فضای داخلی بسیار ساده اما غذاهای فوق العاده که در شهر کاتماندو وجود دارد و شما می توانید در آن انواع غذاهای تبتی، نپالی، هندی و بین المللی را میل کنید و بعلاوه قیمت های بسیار مناسبی هم دارد.

شماره تلفن: 009779841972163

وب سایت: frenskitchen.com

آدرس: نپال - کاتماندو Amrit Marg، Kathmandu 44600، Nepal

حمل و نقل در کاتماندو

مینی بوس(Micro Bus) : این نوع حمل و نقل اخیرا بسیار مجذوب کننده شده است. در این مینی بوس ها 10 تا 12 جایگاه جا گرفته که سرعت شان هم خوب است. در حال حاضر در بسیاری از نقاط کشور این گزینه وجود دارد که هزینه آن ها کمی از اتوبوس ها بیشتر است اما به علت سرعت بیشترشان، ارزش این اختلاف هزینه را دارند.

اتوبوس محلی: با اینکه سیستم این اتوبوس ها کمی گیج نماینده است، اما مقرون به صرفه هستند. البته شلوغی این ها را در کنار مردمی که حیوانات شان را هم مانند بز و اردک سوار اتوبوس نموده اند، باید جا دهید.

اتوبوس توریستی: این اتوبوس ها را می توانید چند روز قبل از سوار شدن یا خودتان یا به وسیله هتلی که اقامت دارید رزرو کنید. این نوع اتوبوس ها گران تر هستند، اما خب در آن ها خبری از ازدحام و شلوغی و حیوانات محلی نیست و البته مقرون به صرفه تر هستند. معروف ترین و قابل اعتمادترین شرکت اجرایی این اتوبوس ها Greenline می باشد.

ریکشا: گزینه دیگر استفاده از ریکشاها هستند که البته جای کمی دارند. قبل از اینکه سوار این ریکشاها بشوید حتما سر قیمت چانه بزنید و اگر قیمت بالایی به شما گفتند، به راحتی یکی دیگر را امتحان نمایید.

هزینه حمل و نقل در کاتماندو

هزینه بلیط تک سفره 20 روپیه نپال

هزینه بلیط ماهانه 1050 روپیه نپال

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 200 روپیه نپال و به ازای هر یک کیلومتر 50 روپیه نپال به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 250 روپیه نپال باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 101 روپیه نپال

جاذبه های گردشگری در کاتماندو

  • باغ آرزوها | Garden of Dreams

باغی بسیار زیبا در شهر کاتماندو وجود دارد و دارای طراحی نئوکلاسیک است. این باغ در سال 1920 به وسیله Kishore Narshingh و در مساحت 6895 مترمربعی ساخته شده است.

آدرس: نپال - کاتماندو Garden of Dreams، Kathmandu 44600، Nepal

  • میدان دوربار کاتماندو | Kathmandu Durbar Square

در مقابل کاخ سلطنتی میدان دوربار کاتماندو قرار گرفته است. این باغ یکی از میراث جهانی یونسکو است و در منطقه ای تاریخی که بناها و اماکن تاریخی زیادی در اطراف آن قرار گرفته است.

آدرس: نپال - کاتماندو Layaku Marg، Kathmandu 44600، Nepal

  • کاخ موزه هانومان دوکا | Hanuman Dhoka

یک مجموعه شگفت انگیز در شهر کاتماندو کاخ هانومان دوکا است. این کاخ تشکیل شده از مجموعه ای از سازه های تاریخی بوده که پادشاهان این شهر در آن زمانی زندگی می کردند. حتما برای تماشای این شهر یک دوربین عکاسی مناسب همراه داشته باشید.

آدرس: نپال - کاتماندو Layaku Marg، Kathmandu 44600، Nepal

  • موزه ملی نپال | The National Museum

در هر شهری یک موزه ملی وجود دارد که تمامی تاریخ آن شهر را می توانید در آن مشاهده کنید. در شهر کاتماندو هم یک موزه ملی وجود دارد که درآن آثار تاریخی و هنری این شهر قرار گرفته است. این مجموعه متعلق به قرن هجدهم و نوزدهم است.

آدرس: نپال - کاتماندو Museum Marg، Kathmandu 44600، Nepal

  • کاخ کوماری گار | kumari ghar kathmandu

از کاخ های مهم و زیبایی که در شهر کاتماندو واقع شده است کاخ کاماری گار است. این کاخ دارای معماری بسیار مجذوب کننده بود و در سه طبقه ساخته شده است.

آدرس: نپال - کاتماندو Gwachemuga Galli، Kathmandu 44600، Nepal

مراکز خرید کاتماندو

  • مرکز خرید بیشال | Bishal Bazaar

آدرس: نپال - کاتماندو Sukra Path، Kathmandu 44600، Nepal

  • بازار آسان | Asan

آدرس: نپال - کاتماندو Jagatsundar Marg، Kathmandu 44600، Nepal

  • محله تامل | Thamel

آدرس: نپال - کاتماندو Thamel Marg 1، Kathmandu 44600، Nepal

سفارت نپال

ویزای توریستی نپال برای شهروندان بسیاری از کشورها در فرودگاه های این کشور و نیز مرزهای زمینی با پرداخت مبلغی مابین 25 تا 100 دلار (بسته به زمان اقامت)، ارائه یک قطعه عکس (اگر همراهتان نداشتید می توانید از عکاسی داخل فرودگاه تهیه کنید) و همینطور پرکردن فرم مخصوصی امکان پذیر است.

آدرس کنسولگری نپال در تهران: سعادت آباد، علامه جنوبی، پلاک 143

تلفن: 88684831

وب سایت: nepaliran.com

آدرس کنسولگری ایران در نپال: , Vakil Lane, Mandi House, New Delhi, Delhi 110001, India

تلفن: 00911123329601

مراکز درمانی در کاتماندو

  • کلینیک Ciwec Clinic Travel Medicine Center

آدرس: G.P.O. Box 12895, Kapurdhara Marg, Kathmandu 44600, Nepal

  • بیمارستان Bir Hospital

آدرس: Kanti Path, Kathmandu 44600, Nepal

بایدها و نبایدها در کاتماندو

  • نکته ای که باید توجه داشته باشید اگر می خواهید در این شهر طبیعت گردی کنید و به کوهنورد بروید باید بدانید که طبیعت این شهر بسیار وحشی است و همواره همراهتان سعی کنید یک راهنمای محلی یا با یک گروه همراه باشید.
  • در صورت سفر به منطقه ها جنگلی، وسایل دفاعی و داروهای ضد مارگزیدگی را تهیه نمایید.
  • سعی کنید نقشه هر منطقه را قبل از ورود و یا در بدو ورود تهیه کنید.
  • سعی کنید دیگر پس از ساعت 10 شب به بعد در خیابان های این شهر قدم نزنید.
  • هرگز از آب لوله کشی این شهر برای نوشیدن استفاده نکنید.
منبع: الی گشت

به "راهنمای سفر به کاتماندو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کاتماندو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید