رمزارزها بر پایه یک استراتژی کلان فراوری شوند

به گزارش صندلی و تلفن، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران درباره شرایط فراوری انواع رمزارزها در کشور طی یک ماه گذشته که به دلیل روبه رویی با پیک مصرف برق در ایران دچار اختلالات جدی و تصمیمات ناگهانی مبنی بر توقف فعایت شده اند، گفت: میزان فراوری برق کشور رقمی تعیینی است و شاید با توجه به ظرفیت هایی که در اختیار داریم بتوانیم بیش از این برق فراوری کنیم اما در حال حاضر توانایی نیروگاه ها در فراوری تعیین است.

رمزارزها بر پایه یک استراتژی کلان فراوری شوند

آرش نجفی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران ادامه داد: از سویی لزوم استفاده از انواع رمزارزها در کشور متناسب با تغییر و تحولاتی که در سطح جهان اتفاق افتاده یک موضوع غیرقابل انکار است و نمی توانیم اجازه دهیم که دراین بخش نسبت به جهان فاصله بگیریم. رمزارزها ابزاری مفید هستند و باید در کشور زیرساخت های استفاده از انواع آنها را که حدود 400 نوع است تا مهیا کرد. این سطح از تنوع نشان می دهد که در آینده ایران ابزار بسیار توسعه خواهد یافت.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: شیوه فراوری رمزارزها یا معطوف به فعالیت ماینرهاست و یا به وسیله کارت های گرافیکی است که این بخش انرژی کمتری احتیاج دارند و نسل جدیدتری به شمار می آیند.

او در این بخش ایده و پیشنهاد عملیاتی بر اساس تدوین یک استراتژی دقیق، مطرح نمود. به باور این فعال اقتصادی در ایران مزیت انرژی وجود دارد. در حال حاضر نفت خام، گاز، انواع میعانات به شیوه های مختلف از ایران صادر می گردد که هر کدام از این حوزه ها متناسب با مسائلی چون تحریم، طی فرآیند صادرات ممکن است دچار چالش ها و تنگناهایی شوند.

نجفی توضیح داد: اگر بتوان دو اقدام مهم را با هم گره زده و عملیاتی کنیم، تبعات تحریم های اقتصادی و بانکی بر کشور کمتر می گردد. قدم اول اینکه قبل از هر چیز باید زمینه ای را فراهم کنیم تا فراورینمایندگان انواع رمزارزها در حوزه بهینه مصرف کردن انرژی و صرفه جویی در این بخش سرمایه گذاری نموده و سپس به صورت قانونی اجازه پیدا نمایند از برق فراوریی و صرفه جویی شده، بهره ببرند.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران ادامه داد: فراوری رمزارز سود کافی را در پی دارد و سرمایه گذاری در راستای صرف جویی در مصرف، توجیه اقتصادی دارد. این اقدام باید در قالب همان نقشه راهی صورت گیرد که تدوین می گردد. بدین ترتیب ارزش افزوده لازم نیز ایجاد خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران ادامه داد: به دنبال این اقدام باید مطالعاتی صورت گیرد و معین گردد که آیا بهتر نیست به جای تمرکز بر صادرات انواع انرژی از ظرفیت های موجود برای فراوری رمزارز استفاده نموده و از سود به دست آمده بهره برد؟ اگر این مکانیسم به صورت دقیق طراحی و تعریف گردد بر اساس آن دیگر لازم نیست درگیر این حجم از صادرات نفت، گاز و غیره و تنش های ناشی از آن در سطح بین المللی بود.

او تاکید نمود: احداث نیروگاه و فراوری برق از یک طرف و سرمایه گذاری برای صرفه جویی در مصرف برق و بالا بردن سطح فراوری انواع رمزارزها باید بر اساس ساختاری مطالعه شده و کارشناسی، طراحی گردد و اگر این اتفاق روی دهد علاوه بر بالا رفتن سطح راندمان و ایجاد اشتغال، سطح درآمد نیز افزایش می یابد بنابراین باید برای این بخش نظام اقتصادیاتی خوبی نیز تعریف کرد.

آنچه بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی بسیار اهمیت دارد، استفاده از نقطه نظرات کلیه عوامل و بخش هایی که با حوزه ارزهای دیجیتال در ارتباط هستند. اگر در این جهت کلیه عوامل را ببینیم، استراتژی و نقشه راه دقیقی طراحی می گردد.

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران اعلام نمود: اینکه امروز فعالیت فراورینمایندگان رمزارز به دلیل کمبود برق و فشار به خانوار و سایر بخش های اقتصادی، متوقف شده در واقع اقدامی از روی ناچاری است هرچند اجحاف در حق فراورینمایندگان این بخش است، اما در راستای حقوق مردم و دگیر کسب وکارهاست. چون از ابتدا موضوع تامین برق لازم برای فراورینمایندگان رمزارز مورد توجه نبوده امروز در پیک مصرفل با این چالش جدی روبرو شده ایم.

نجفی توضیح داد: طبق آمار اعلام شده از سوی وزارت نیرو در حال حاضر میزان کمبود برق در کشور بالغ بر 10 هزار و 500 مگاوات بوده که برابر با 20 درصد کل احتیاج کشور است. یعنی برای جبران آن باید در روز 5 ساعت برق قطع گردد. این موضوع کل اقتصد و کسب وکارهای موجود را تحت تاثیر قرار می دهد.

این فعال اقتصادی تاکید نمود: ابندا ظرفیت لازم را فراهم کنیم و سپس مجوز توسعه فراوری رمزارزها در کشور را بدهیم که این مهم به وسیله تدوین استراتژی امکانپذیر است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "رمزارزها بر پایه یک استراتژی کلان فراوری شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمزارزها بر پایه یک استراتژی کلان فراوری شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید