وام 600 میلیون تومانی برای نوسازی خانه های اطراف حرم شاه عبدالعظیم

به گزارش صندلی و تلفن، از اوایل فروردین ماه سال جاری وام نوسازی و بهسازی مسکن به 450 میلیون تومان افزایش پیدا کرد، اما در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف 600 میلیون تومان رسیده که 150 میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می گردد.

وام 600 میلیون تومانی برای نوسازی خانه های اطراف حرم شاه عبدالعظیم

به گزارش ایسنا، بر این اساس و بنا به گفته خلیل محبت خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ـ سقف تسهیلات نوسازی بافت های فرسوده در شهر تهران 450 میلیون تومان و در شهر های استان 300 میلیون است، اما این تسهیلات در شهرری و محدوده بافت فرسوده اطراف حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) به 600 میلیون تومان رسیده است.

مالکان مسکن می توانند به پایگاه اطلاع رسانی شرکت بازآفرینی شهری یا سامانه ثبت نام مسکن حمایتی (نهضت ملی مسکن) مراجعه و با وارد کردن کدپستی منزل مسکونی خود از واقع شدن آن در بافت استعلام نموده و برای دریافت تسهیلات تا سقف 600 میلیون تومان اقدام نمایند. دریافت این تسهیلات احتیاج به هیچگونه سپرده گذاری ندارد.

این وام به مالکان و انبوه سازانی تعلق می گیرد که در محدوده بافت فرسوده، سکونت گاه های غیررسمی و بافت تاریخی اقدام به ساخت وساز نموده و پروانه ساخت را از شهرداری دریافت نموده باشند علاوه بر این پروژه نیز می بایست 10 درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد.

مالکان علاوه بر تسهیلات فوق می توانند از سایر مزایای ساخت مسکن در بافت فرسوده شامل انشعابات رایگان، آب، برق، گاز و تخفیفات نوسازی شهرداری ها نیز استفاده نمایند.

درخصوص نحوه محاسبه نرخ سود این تسهیلات، آنطور که چند روز قبل محمد آئینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ اعلام نمود 150 میلیون تومان از تسهیلات نوسازی در تمامی شهر ها با سود صفر درصد پرداخت می گردد. مابقی 18 درصد خواهد بود؛ لذا نرخ سود در تهران حدود 12 درصد، در کلانشهر ها 11 درصد و در سایر شهر ها حدود 10 درصد است. علاوه بر این در تهران 150 میلیون تومان دیگر از این تسهیلات و در سه شهر دیگر قم، شیراز و مشهد 200 میلیون تومان با سود 9 درصد است و اگر متقاضیان زیر پوشش نهاد های حمایتی باشند سود این بخش از تسهیلات 4 درصد خواهد بود.

آئینی با بیان اینکه 450 میلیون تومان از تسهیلات نوسازی به وسیله بانک مسکن پرداخت می گردد گفت: مازاد این رقم تا سقف 600 میلوین تومان برای چهار شهر تهران، قم، مشهد و شیراز به وسیله صندوق سرمایه گذاری حرم مطهر که زیرمجموعه شرکت بازآفرینی شهری است تامین خواهد شد. خوشبختانه طی چند ماه اخیر با حمایت وزیر راه و شهرسازی منابع نوسازی 3.5 برابر دوره های گذشته شده و ان شاءالله بتوانیم به هدف نوسازی سالیانه 150 هزار واحد دست پیدا کنیم.

بعلاوه بر اساس قانون حمایت از احیا، حمایت از نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده، شهرداری ها موظفند حداقل 50 درصد در عوارض پروانه و تواکم ساخت تخفیف بدهند که این رقم تا 100 درصد هم می توانند باشد. در حال حاضر شهرداری های کشور همکاری خوبی در بافت های فرسوده دارند و به طور میانه بالای 85 درصد تخفیف می دهند.

بنا بر این گزارش، سقف تسهیلات نوسازی و بهسازی در بافت های ناکارآمد تا پیش از این 250 میلیون تومان بود که در روز های اخیر به 600 میلیون تومان افزایش پیدا کرد. بر این اساس هم اکنون تسهیلات بافت فرسوده در تهران 450 میلیون تومان است، در کلانشهر ها 400 میلیون تومان، در مراکز استان ها 350 میلیون تومان و در باقی شهر ها 300 میلیون تومان است.

از سوی دیگر مبلغ نوسازی بافت فرسوده در چهار شهر مشهد، قم، شیراز و تهران و در محدوده حرم امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (ع)، حرم شاهچراغ (ع) و حرم حضرت عبدالعظیم (ع) تا سقف 600 میلیون تومان رسیده است که 150 میلیون تومان از وام کلیه متقاضیان بدون سود بانکی پرداخت می گردد.

منبع: فرارو

به "وام 600 میلیون تومانی برای نوسازی خانه های اطراف حرم شاه عبدالعظیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 600 میلیون تومانی برای نوسازی خانه های اطراف حرم شاه عبدالعظیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید