کدام نژاد برترین سگ نگهبان است؟ (معرفی 15 نژاد برتر)

به گزارش صندلی و تلفن، سگ های نگهبان نه تنها به انسان احساس امنیت می دهند، بلکه حیوانات خانگیِ خوبی هم هستند. انتخاب برترین سگ نگهبان کار دشواری نیست؛ با ما همراه باشید تا 15 نژاد از برترین سگ های نگهبان را آنالیز کنیم و ببینیم کدام نژاد می تواند برترین سگ نگهبان برای خانواده شما باشد.

کدام نژاد برترین سگ نگهبان است؟ (معرفی 15 نژاد برتر)

سگ های نگهبان برای محافظت به دنیا آمده اند!

سگ ها از زمان افلاطون و ارسطو از انسان ها محافظت می کردند. احتیاج انسان به امنیت، همراهی و وفاداری از آن موقع تا به امروز تغییر چندانی پیدا ننموده و از این رو، سگ به گزینه ای محبوب برای محافظت از عزیزان و دارایی هایمان تبدیل شده است.

سگ های نگهبان پارس می نمایند تا افراد را از وجود مهاجمان مطلع نمایند. سگ های نگهبان غریزه محافظتی دارند که طی صدها سال تقویت شده است. آن ها دربرابر تهاجم گاز می گیرند و در مقابل تهدیدات دفاع می نمایند.

برترین نژادهای سگ نگهبان شجاع هستند و با داشتن میزان و ظاهری ترسناک، احتمالا به یکی از نژادهای سگ غول پیکر تعلق دارند. این سگ ها بعلاوه از جمله باهوش ترین و وفادارترین نژادهای سگ محسوب می شوند. نگهداری سگ نگهبان مستلزم رعایت قوانین مالکیت سگ است. حتی خشن ترین نژادهای سگ هم موجودات آسیب پذیری هستند که برای همه چیز از جمله غذا، سرپناه و محبت به انسان ها تکیه می نمایند.

آشنایی با برترین نژادهای سگ نگهبان

وقتی نوبت به معرفی برترین سگ نگهبان می رسد، نژادهای مختلفی را می توان نام برد که می توانید از بین آن ها سگ موردنظرتان را انتخاب کنید. از بول ماستیف قوی گرفته تا دوبرمن پینچر چابک، گزینه های زیادی برای انتخاب پیش روی شما وجود دارد. برای یاری به شما در این فرایند، در ادامه برترین سگ های نگهبان برای محافظت از انسان را فهرست نموده ایم:

1. سگ نژاد بول ماستیف

بول ماستیف که به علت قدرت بدنی، غریزه محافظت، شجاعت و وفاداری شدید معروف شده یکی از برترین نژادهای سگ نگهبان است. اگر فرد مهاجمی از محوطه عبور کند، بول ماستیف معمولاً از قدرت خود برای ضربه زدن یا مسدود کردن راستا او استفاده می نماید.

با این حال وقتی صحبت از محیط خانوادگی می گردد این نژاد بسیار مطیع است و حیوان خانگی خوبی محسوب می گردد.

برای تربیت حیوانات خانگی از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

2. سگ نژاد دوبرمن پینچر

اگر دارایی های زیادی دارید که می خواهید از آن ها محافظت کنید، نژاد دوبرمن برترین سگ نگهبان برای شماست. این نژاد فوق العاده سریع است و می تواند در مدت زمان کوتاهی به فرد مهاجم برسد. سگ های دوبرمن به عنوان پنجمین نژاد سگ باهوش در دنیا، سگ هایی شجاع، هوشیار و وفادار هستند.

سگ های نژاد دوبرمن به ورزش و تحرک زیادی احتیاج دارند؛ بنابراین برای خانواده هایی با حیاط های بزرگ و سبک زندگی فعال مناسب هستند.

3. برترین سگ نگهبان، سگ نژاد روتوایلر

روتوایلرها در اصل به عنوان سگ های محافظ گله پرورش داده می شوند. این سگ ها نژادی باهوش بوده و به صاحبان خود بسیار وفادار هستند. روتوایلرها تا زمانی که غریبه ها به درستی به آن ها معرفی نشده اند، از آن ها دوری می نمایند.

سگ های نژاد روتوایلر بسیار سریع یاد می گیرند؛ بنابراین برای انتخاب به عنوان برترین سگ نگهبان برای خانواده شما، برترین گزینه به شمار می فرایند.

4. سگ نژاد کوموندور

نژاد کوموندور که از قدیم برای محافظت از گله گوسفند استفاده می شد، دارای توانایی طبیعی نگهبانی است. این نژاد فعال، شجاع، وفادار بوده و به علت وقار و قدرت خود شناخته شده است. اگر این نژاد به درستی اجتماعی گردد و به خوبی آموزش ببیند، حیوان خانگی فداکاری خواهد بود.

5. برترین سگ نگهبان؛ سگ نژاد پولی

سگ های نژاد پولی که در اصل برای گله داری پرورش داده می شوند، بسیار باهوش هستند. سگ های نژاد پولی به علت هوش بالا یکی از برترین سگ های نگهبان محسوب شده و همواره مراقب هستند و پارس می نمایند تا صاحبان خود را از هر چیز غیرعادی مطلع نمایند.

پولی ها به علت هوش بالا به همراهی دائمی احتیاج دارند. این نژاد مناسب خانواده هایی با سبک زندگی فعال است؛ زیرا عاشق پیاده روی، دویدن و فعالیت های در فضای باز هستند.

6. سگ نژاد جاینت اشناوزر

جاینت اشناوزر سگ های قوی، مسلط و قدرتمندی هستند و همین ویژگی ها، آن ها را به یکی از برترین سگ های نگهبان برای خانه و خانواده تبدیل می نماید. این نژاد سگ از نظر غریبه ها بسیار ترسناک است اما به اعضای خانواده وفادار می ماند.

البته به خاطر داشته باشید که این نژاد به فعالیت های ذهنی و جسمی و بعلاوه توجه مداوم احتیاج دارد.

مطلب پیشنهادی: نکات مهم شستشو و حمام کردن سگ

7. سگ نژاد ژرمن شپرد

ژرمن شپرد به علت هوش و سرعت بالا در یادگیری دستورات، یکی از برترین سگ های نگهبان است. این سگ ها جسور، با اعتماد به نفس و نترس هستند؛ از این رو به عنوان نژاد سگ پلیس شناخته می شوند.

جالب است بدانید ژرمن شپردها وقتی در خانه هستند، رفتار آرامی دارند. اما وقتی خانواده یا خانه آن ها تهدید می گردد، به سرعت واکنش نشان خواهند داد.

8. سگ نژاد رودیژن ریج بک

این نژاد سگ که در اصل برای شکار شیرها پرورش داده شده، قدرت بالایی در شکار داشته و به داشتن طبیعتی مستقل تمایل دارد. رودیژن ریج بک ها به خانواده خود وفادار هستند و در انتخاب برترین سگ نگهبان، یکی از برترین گزینه ها محسوب می شوند.

این سگ ها به انتخابی پارس کردن معروف هستند؛ بنابراین وقتی پارس می نمایند، باید جدی گرفته شوند. بعلاوه ریج بک های رودیژن باید به درستی آموزش داده و کنترل شوند؛ زیرا به طور طبیعی مطیع نیستند. این نژاد عاشق در آغوش گرفتن است و اغلب دوست دارد به عنوان سگ خانگی کوچک عمل کند.

برای خدمات حیوانات خانگی از برترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

محاسبه قیمت برای شما

9. برترین سگ نگهبان، سگ نژاد کوواز

نژاد کوواز در ابتدا برای نگهبانی از دام پرورش داده می شد اما در طول سال ها، به عنوان نگهبان خانه ها به کار گرفته شد. این نژاد بسیار رام است و غریزه قوی برای محافظت از اعضای خانواده خود دارد. کوواز تمایل دارد از غریبه ها دوری کند اما از محبت خانواده اش استقبال می نماید.

کوواز علاوه بر این که میل به همراهی دائمی دارد، بسیار پرانرژی است و به ورزش همیشگی احتیاج دارد.

10. سگ نژاد استافورد شایر بول تریر

سگ استافورد شایر بول تریر که اغلب با پیت بول تریر آمریکایی اشتباه گرفته می گردد، یکی از برترین سگ های نگهبان است. این سگ ها در اصل برای گاوبازی پرورش داده شده اند؛ از این رو ماهیتی تهاجمی و محافظ دارند.

به همین علت این سگ ها باید از سنین پایین به درستی اجتماعی شوند و آموزش ببینند. اگرچه آن ها از دید غریبه ها ترسناک به نظر می رسند اما حیوانات خانگی خوبی خواهند شد. این سگ ها تنها زمانی تهاجمی می شوند که از یکی از اعضای خانواده محافظت می نمایند.

11. سگ نژاد اپنزلر سنن هاند

سگ های نژاد اپنزلر سنن هاند سریع و چابک هستند و برای کار در مزارع و نگهداری از گله پرورش یافته اند. این سگ ها باهوش بوده و سریع یاد می گیرند. بعلاوه بسیار فعال هستند؛ بنابراین برای خانه هایی که فضای زیادی برای دویدن و بازی دارند، مناسب ترند.

12. سگ نژاد شپرد استرالیایی

سگ شپرد استرالیایی به لطف غرایز گله داری، در بین دامداران محبوبیت دارد. سگ های شپرد استرالیایی، سگ های نگهبان خوبی می شوند؛ چون باهوش، مطیع و محافظ خانواده هستند. شپرد استرالیایی برای خانه هایی مناسب است که فضای زیادی برای دویدن دارند.

سگ نژاد شپرد استرالیایی دارای انرژی بالایی است و به فعالیت و ورزش روزانه زیادی احتیاج دارد.

13. سگ نژاد برگاماسکو

سگ های نژاد برگاماسکو موجوداتی اجتماعی هستند که با انسان و حیوانات دیگر با مهربانی رفتار می نمایند. پوشش تعیین آن ها موهای بلند و چندلایه است که به چند بار حمام در سال احتیاج دارند.

14. برترین سگ نگهبان، سگ نژاد باکسر

باکسر یکی از برترین سگ های نگهبان است. شخصیت مشتاقان، هوشیار و نترس این سگ ها آن ها را نگهبانان خوبی تبدیل نموده است. به علت طبیعت شکیبا، محافظ و بازیگوش نژاد باکسر، برای خانواده هایی که بچه دارند، مناسب هستند.

15. سگ نژاد بریارد

سگ های نژاد بریارد به لطف طبیعت وفادار و دوست داشتنی، برای بچه ها مناسب هستند. این سگ ها دوست دارند فعال باشند و برای صاحبانی که در پی همراهان چهار پا برای دویدن یا پیاده روی هستند، برترین گزینه خواهند بود.

مطلب پیشنهادی:معرفی 14 سگ آپارتمانی

آیا هنوز در پی برترین سگ های نگهبان برای محافظت از خانه خود هستید؟ در ادامه فهرست بلندتری از برترین سگ نگهبان در دنیا را فهرست می کنیم:

  • چاو چاو
  • دوگ دو بوردو
  • بلژین مالینویز
  • بلژین شیپ داگ
  • بلژین مالینویز
  • ماستیف تبتی
  • سگ آناتولی شپرد
  • بلک راشن تریر
  • گریت پیرنیز
  • ناپولیتن ماستیف
  • ماستیف برزیلی
  • آکیتا اینو
  • دوگو آرژانتینو
  • کین کورسو
  • توسا اینو
  • بوویر دس فلندرس
  • بولداگ

جمع بندی

مانند هر حیوان خانگی، داشتن سگ نگهبان با مسئولیت هایی همراه است. تمام نژادهای ذکرشده در بالا به عنوان برترین سگ نگهبان شناخته شده اند. با این حال صاحبان آن ها باید این واقعیت را در نظر بگیرند که این سگ ها قدرت زیادی دارند.

برای اطمینان از ایمنی اعضای خانواده، مهمانان و همسایگان، سگ های نگهبان باید به درستی آموزش داده شوند. علاوه بر این، سگ های نگهبان باید یاد بگیرند که دستورات صاحبان خود را به صورت صحیح انجام دهند. سگ های نگهبان جزء باوفاترین و مهربان ترین نژادهای سگ هستند و برای محافظت از خانه و خانواده، جان خود را به خطر می اندازند. این سگ ها مانند حیوانات خانگی به توجه و محبت احتیاج دارند و اکثرا باهوش و قوی هستند.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

منبع: آچاره

به "کدام نژاد برترین سگ نگهبان است؟ (معرفی 15 نژاد برتر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام نژاد برترین سگ نگهبان است؟ (معرفی 15 نژاد برتر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید