50 هکتار به سطح زیر کشت زعفران در سلسله افزوده شد

به گزارش صندلی و تلفن، مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: میانگین برداشت زعفران در این شهرستان بیش از میانه عملکرد کشور است که با توجه به این کیفیت مطلوب، سال جاری 50 هکتار به سطح زیر کشت در این منطقه افزوده شد.

50 هکتار به سطح زیر کشت زعفران در سلسله افزوده شد

روح اله حقی منصوری مدیر جهاد کشاورزی سلسله گفت: میانگین برداشت زعفران خشک در هر هکتار اراضی سلسله، حدود 10 تا 12 کیلوگرم و میانه فراوری کشوری در هر هکتار کمتر از 10 کیلوگرم است.

منصوری با بیان اینکه سال جاری 130 هکتار از زمین های سلسله به کشت زعفران اختصاص یافته است گفت: برداشت محصول شروع شده است و پیش بینی می گردد بیش از یک تن طلای سرخ از این مزارع برداشت گردد.

او با اشاره به عملکرد 700 تا یکهزار و 200 کیلوگرمی گل زعفران در هر هکتار از مزارع شهرستان بیان کرد: محصول برداشت شده به لحاظ کیفیت و کمیت از عملکرد فوق العاده ای برخوردار است و همین باعث شد سال جاری 50 هکتار دیگر از اراضی شهرستان به کشت این محصول اختصاص یابد.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله اضافه کرد: با توجه به اینکه 50 هکتار از مزارع به تازگی به کشت این محصول اختصاص یافته و زعفران بسته به نوع پیاز کشت شده و سال کشت (زعفران یک گیاه هفت ساله است) معمولا در سال پنجم، به بالاترین عملکرد فراوری می رسد پیش بینی می گردد در سال های آینده فراوری زعفران شهرستان از رقم فعلی بیشتر گردد.

منصوری با اشاره به اینکه زنجیره ارزش زعفران در سلسله کامل است توضیح داد: تعاونی زعفران کاران در راستای حمایت از فراوری کنندگان این محصول تشکیل شده و اکنون بیش از 400 نفر بهره بردار تحت پوشش خدمات این تعاونی هستند.

او با بیان اینکه زعفران برداشت شده و خشک گرمی 50 هزار تومان در بازار به فروش می رسد بیان کرد: کشاورزان زعفران کار هر کیلوگرم زعفران خشک را بیش از 50 میلیون تومان در بازار به فروش می رسانند که با توجه به اینکه زعفران از جمله کشت های کم زحمت و پرسود است عایدی خوبی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به برندسازی زعفران شهرستان گفت: گرچه این محصول در سال های گذشته به علت عدم برندسازی، در بازار های فروش ناشناخته بود، اما با توجه به اقدامات و پیگیری های انجام شده در سال های گذشته، اکنون این محصول در بازار های فروش با نام تجاری زعفران زرین سلسله به فروش می رسد.

منصوری گفت: زعفران کاران سلسله دغدغه فروش محصولات خود را ندارند و کشاورزان تحت پوشش این تعاونی از تسهیلات مقرون به صرفه قیمت بهره مند می شوند به نحوی که سال گذشته بیش از 140 نفر از بهره برداران شهرستان از این تسهیلات منتفع شدند.

صندلی و تلفن لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "50 هکتار به سطح زیر کشت زعفران در سلسله افزوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 هکتار به سطح زیر کشت زعفران در سلسله افزوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید