اصغر فرهادی همچنان جایزه می گیرد ، جایزه ورنر هرتزوگ برای قهرمان

به گزارش صندلی و تلفن، جایزه سالانه بنیاد ورنر هرتزوگ به فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی فیلمساز ایرانی برنده اسکار اعطا می گردد.

اصغر فرهادی همچنان جایزه می گیرد ، جایزه ورنر هرتزوگ برای قهرمان

به گزارش صندلی و تلفن، جایزه فیلم ورنر هرتزوگ، جایزه ای سالانه با مبلغ 5000 یورو است که می تواند به یک فیلم داستانی، یک مستند، یک فیلمساز، یک بازیگر یا هر فرد فعال در عرصه هنر سینما تعلق گیرد که به دستاوردهای ویژه در نوآوری، شجاعت و بینش دست یافته باشد.

این جایزه برای شهروندان همه کشورها آزاد است و هیچ رقابتی برای دریافت آن وجود ندارد و برنده سالانه آن از سوی بنیاد ورنر هرتزوگ فیلمساز و مستندساز سرشناس آلمانی معرفی می گردد.

  • ببینید | خاطره جالب اصغر فرهادی از حضور در جشنواره کن
  • سینماگران ایرانی برنده جایزه در جشنواره کن | تنها بازیگر ایرانی برنده نخل طلا

ورنر هرتزوگ فیلمساز و مستندساز مطرح آلمانی درباره اعطای جایزه شرح داد: اصغر فرهادی بی شک برجسته ترین فیلمساز ایرانی است. فرهادی دو جایزه اسکار برترین فیلم خارجی زبان را دریافت نموده است که او را به یکی از معدود کارگردانانی در سراسر دنیا تبدیل می نماید که دو بار برنده این جایزه در این شاخه شده است. او بعلاوه جایزه برترین فیلمنامه جشنواره کن را برای فیلم فروشنده دریافت کرد. فرهادی در سال 2021 پیروز به کسب جایزه بزرگ جشنواره فیلم کن برای فیلم قهرمان شد. او بعلاوه به عنوان فیلمنامه نویس بالاترین تمجیدها را دریافت کرد و بعلاوه جالب است که برنیس بژو بازیگر فرانسوی با بازی در فیلم گذشته ساخته فرهادی، جایزه برترین بازیگر زن جشنواره کن را دریافت کرد. بی صبرانه منتظر ملاقات و مصاحبه با اصغر فرهادی پس از نمایش فیلمش در مونیخ هستم.

قرار است اصغر فرهادی جایزه فیلم ورنر هرتزوگ را روز 14 اکتبر (آدینه 22 مهر ماه) طی مراسمی در سینماتک مونیخ دریافت کند که با نمایش فیلم قهرمان و مصاحبه میان اصغر فرهادی و ورنر هرتزوگ همراه خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "اصغر فرهادی همچنان جایزه می گیرد ، جایزه ورنر هرتزوگ برای قهرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصغر فرهادی همچنان جایزه می گیرد ، جایزه ورنر هرتزوگ برای قهرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید