این ماشین شعور دارد؛ EX90 ایمن ترین خودروی ولوو!

به گزارش صندلی و تلفن، در رابطه با ادراک ماشین نیز باید بگوئیم: قابلیت یک سیستم کامپیوتری است که داده ها و اطلاعات را به گونه ای تفسیر می نماید که مشابه روشی است که انسان ها از ادراک خود در برقراری ارتباط یا دنیا پیرامون خود استفاده می نمایند.

این ماشین شعور دارد؛ EX90 ایمن ترین خودروی ولوو!

ولوو از شاسی بلند EX90 تازه در نمایشگاه خودروی CES لاس وگاس رونمایی نموده است. همانطور که می دانید نمایشگاه بین المللی سی ئی اس ژانویه هر سال شروع به کار می نماید و محلی برای عرضه نوآوری ها در زمینه تکنولوژی است.

با توجه به حس فناورانه این رویداد مهم، خودروی ئی اکس 90 تازه نیز دقیقا به همین علت به عنوان نماینده ولوو انتخاب شده است. سخنگوی ولوو اشاره می نماید: ئی اکس 90 هوشمندترین خودرویی است که تا کنون فراوری نموده ایم. هر چند هنوز اطلاعات کامل شاسی بلند مذکور منتشر نشده، اما در ادامه مطلب به آنچه که در رابطه با این خودرو تایید شده، نگاهی خواهیم داشت.

EX90 یک الکتریکی خالص است. ظرفیت 7 سرنشین دارد که ولوو سطح تازه ویژگی های ایمنی را با آن به نمایش خواهد گذاشت. از همکاران ولوو در این پروژه باید به گوگل و کمپانی لومینار تکنولوژی اشاره کنیم. لومینار کمپانی آمریکایی است که در زمینه فناوری لایدار و ادارک ماشین فعالیت های زیادی دارد؛ بنابراین باید حضور لایدار و ادارک ماشین را در شاسی بلند ئی اکس 90 ولوو حتمی بدانیم. لایدار یکی از فناوری های سنجش از راه دور است که با تاباندن لیزر به هدف و تجزیه و تحلیل نور بازتاب شده، فاصله را اندازه می گیرد. لایدار مشابه رادار است که برخی اوقات نیز رادار لیزری نامیده می گردد.

در رابطه با ادراک ماشین نیز باید بگوئیم: قابلیت یک سیستم کامپیوتری است که داده ها و اطلاعات را به گونه ای تفسیر می نماید که مشابه روشی است که انسان ها از ادراک خود در برقراری ارتباط یا دنیا پیرامون خود استفاده می نمایند. همکاری این کمپانی ها با ولوو زمینه ساز شکل گیری سطح تازه و فناورانه ای از ایمنی برای ئی اکس 90 است. رایانه مرکزی ئی اکس 90 با استفاده از مجموعه سخت افزار پیشرفته و هوش مصنوعی، درک راننده از محیط اطراف خود را به بالاترین و دقیق ترین سطح ممکن می رساند تا رانندگی ایمن تری داشته باشد.

8 دوربین در هماهنگی با لایدار دوربرد، 5 رادار، 16 سنسور اولتراسونیک سریع تر از توانایی یک انسان می توانند شرایط جاده را تحلیل نمایند. سیستم لایدار پیشرفته به وسیله لومینار می تواند کوچک ترین اشیا در جاده را از فاصله 180 متری در روز و شب شناسایی کند. داده های این سامانه هوشمند با سیستم تطبیقی فرمان و سیستم هشدار ولوو هماهنگ شده تا شانس وقوع حادثه را به اندازه بسیار چشمگیری کاهش دهد.

در فضای کابین علاوه بر کیفیت بالای مواد اولیه که برای ولوو یک ویژگی کاملا عادی محسوب می گردد، می توان به فناورانه هایی مانند نمایشگر اصلی تنظیمات سیستم تفریح 14.5 اینچی با پشتیبانی از اپلیکیشن ها و سرویس های گوگل، پشتیبانی از اپل کارپلی و... اشاره نمود.

در رابطه با پیشرانه اطلاعات رسمی ارائه نشده است. اما پیش بینی می گردد تریم پایه آن از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 408 اسب بخار استفاده کند. انرژی مورد احتیاج نیز از بسته باتری 111 کیلووات بر ساعت تامین می گردد. ئی اکس 90 مدل 2024 برای ثبت سفارش در وب سایت آمریکای ولوو موجود شده و تحویل آن از اوائل سال 2024 شروع خواهد شد. قیمت هنوز تعیین نیست، اما پیش بینی می گردد کمتر از 80 هزار دلار باشد. این خودرو در کارولینای جنوبی فراوری می گردد و بخش از راهبرد ولوو برای فروش 600 هزار دستگاه خودروی الکتریکی تا سال 2025 است.

منبع: فرادید

به "این ماشین شعور دارد؛ EX90 ایمن ترین خودروی ولوو!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ماشین شعور دارد؛ EX90 ایمن ترین خودروی ولوو!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید