عکس ، سریعترین ماشین برقی دنیا!

به گزارش صندلی و تلفن، گجت نیوز نوشت: هایپرکار الکتریکی ریماک نورا - Rimac Never با ثبت یک رقابت هیجان انگیز در کشور آلمان ، نام خود را به عنوان سریع ترین خودرو برقی در دنیا به ثبت رساند که در ادامه با جزئیات این رکورد همراه می شویم.

عکس ، سریعترین ماشین برقی دنیا!

پیست پاپنبورگ کشور آلمان در هفته گذشته، شاهد یک رکورد دنیای بوده که بعید می دانیم به این زودی ها شکسته شود! ریماک نورا یک هایپر کار تمام برقی با چهار موتور الکتریکی (سیستم حرکت کواد موتورز) است که مجموع توان این موتورها به بیش از 1915 اسب بخار می رسد و می توانند در عرض کمتر از 2 ثانیه، سرعت 100 کیلومتر بر ساعت را به مالک نورا هدیه دهند.

البته باید بدانید که طراحان ریماک نورا برای جلوگیری از آسیب به موتورهای الکتریکی و بعلاوه حفظ جان راننده و قوانین مربوط به خودروهای شهری، سرعت آن را به 353 کیلومتر بر ساعت مجدود نموده اند اما این هیولای الکتریکی، سلاح های مخفی خود را دارد. اگر از خیابان های شهری فاصله بگیرید و به پیست بروید، دیگر هیچ قانونی وجود ندارد و با کمی تغییرات در کامپیوتر خودرو و برداشتن محدودیت ها، با خیال راحت می توانید تمام 1915 اسب بخار را در اختیار داشته باشید. یعنی دقیقا همان چیزی که امروز به سراغ آن رفته ایم!

ریماک نورا و ثبت رکورد سریع ترین ماشین برقی در دنیا

تیمی از مهندسان و تیونرهای دنیا با برداشتن این محدودیت ها و با استفاده از ابزار میزان گیری دقیق و مسابقه ای، توانستند تا رکورد تازهی در دنیای خودروهای EV را به ثبت برسانند. اکنون با قاطعیت می توانیم بگوییم که ابر خودرو برقی ریماک نورا با ثبت رکورد 412 کیلومتر بر ساعت ، سریع ترین ماشین برقی در تمام دنیا لقب گرفته است.

سریع ترین ماشین های الکتریکی در دنیا به جز ریماک نورا

قبل از هر چیزی باید بگوییم که این رکورد، یک شبه به دست نیامده است و برنامه ریزی برای انجام آن به سال 2018 بازمی شود؛ یعنی زمانی که هایپرکار ریماک نورا در نمایشگاه خودرو ژنو در قامت یک خودرو کانسپت و با نام C Two به میدان آمده بود.

هایپر کار تمام برقی اسپارک Owl

طراحان شرکت ریماک از همان زمان، برای ثبت رکورد 412 کیلومتر در ساعت رویاپردازی می کردند. اما چه خودروهایی می توانند رکورد نورا را تهدید نمایند؟ در ادامه به صورت خلاصه با نام آن ها آشنا می شویم (با کلیک بر روی نام هر خودرو می توانید مشخصات فنی کامل آن را بخوانید).

  • تسلا رودستر تازه با سرعت 410 کیلومتر بر ساعت
  • لوتوس اویجا EV با سرعت 400 کیلومتر بر ساعت
  • اسپارک اول با سرعت 399 کیلومتر بر ساعت
  • دئوس وایان با سرعت 397 کیلومتر بر ساعت
  • پینیفارینا باتیستا با سرعت 349 کیلومتر بر ساعت
  • تسلا مدل S Plaid با سرعت 322 کیلومتر بر ساعت
  • لوسید ایر با سرعت 270 کیلومتر بر ساعت

به نظر شما کدام یک از خودروهای این فهرست می توانند با اعمال تغییرات مخصوص و برداشتن لیمیت ها به رکورد دار تازه در دنیای ماشین های الکتریکی تبدیل شوند؟

منبع: خبرآنلاین

به "عکس ، سریعترین ماشین برقی دنیا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، سریعترین ماشین برقی دنیا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید