تکلیف چهار تورنمنت آسیا معین شد، لغو مسابقات 2020 فوتسال!

به گزارش صندلی و تلفن، بعد از چند بار وقفه در زمان آغاز مسابقات فوتسال قهرمانی 2020 آسیا، کنفدراسیون فوتبال آسیا خاتمه تصمیم به لغو این دوره از بازی ها گرفت.

تکلیف چهار تورنمنت آسیا معین شد، لغو مسابقات 2020 فوتسال!

فوتسال قهرمانی 2020 آسیا ابتدا قرار بود اسفند 1398 به میزبانی ترکمنستان برگزار گردد که آن دوره همزمان با شیوع ویروس کرونا شد. سپس کشور کویت برای دریافت میزبانی دست به کار شد و درخواست کرد این بازی ها را میزبانی کند. در نهایت AFC خاطرنشان کرد این مسابقات را فروردین 1400 در کویت برگزار می نماید اما با توجه به هزینه های بالای پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی کویت، این کشور هم قید میزبانی را زد.

این اتفاق باعث شد تا AFC هم تصمیم به لغو قطعی بازی های فوتسال قهرمانی آسیا 2020 کند. این خبر ابتدا روز گذشته توسط یک نشریه کویتی رسانه ای شد و امروز هم نامه آن برای فدراسیون ها ارسال شده است.

فدراسیون فوتبال تاجیکستان در این خصوص اطلاع داد AFC مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا را لغو نموده و آن را در سال 2022 به میزبانی کشور کویت برگزار می نماید.

از آنجا که مسابقات فوتسال قهرمانی 2020 آسیا در حکم مشخص سهمیه های جام جهانی فوتسال هم بود، AFC اعلام نموده است اگر این رقابت ها با نظر فیفا برگزار گردد، نمایندگان آسیا را معرفی خواهد نمود.

در مشخص سهمیه های آسیا هم اختلاف نظرها زیاد است چرا که خیلی از کشورها مسائل فنی و رنکینگ را قبول ندارند. در هر صورت می توان پیش بینی کرد در صورت استفاده از سیستم رنکینگ بین المللی، شرایط لیگ و سوابق کشورها برای معرفی نمایندگان آسیا به فیفا، تیم های ایران و ژاپن در جام جهانی لیتوانی که شهریور 1400 برگزار می گردد، حضور خواهند داشت.

سایت فدراسیون فوتبال تاجیکستان همچنین ضمن اعلام خبر لغو مسابقات فوتسال جوانان و نوجوانان (زیر 19 و زیر 16 سال) آسیا خاطرنشان کرد میزبانی این رقابت ها برای بحرین و ازبکستان در سال 2023 محفوظ می ماند؛ البته بازی ها در رده سنی زیر 17 و زیر 20 سال انجام می گردد.

همچنین مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا که مقرر بود در سال 2021 به میزبانی تایلند برگزار گردد، به سال 2023 و به میزبانی همین کشور انجام خواهد شد.

در همین ارتباط ویتنام فوتسال اطلاع داد بازی های فوتسال جوانان و مسابقات فوتسال بانوان قهرمانی آسیا هم در سال 2021 لغو شده و این مسابقات هم برگزار نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تکلیف چهار تورنمنت آسیا معین شد، لغو مسابقات 2020 فوتسال!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکلیف چهار تورنمنت آسیا معین شد، لغو مسابقات 2020 فوتسال!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید