روزهای سخت رفتگران زمان بارش برف و باران

به گزارش صندلی و تلفن، خبرنگاران: ریختن زباله در خیابان موجب کار مضاعف پاکبانان برای پاکیزه کردن محیط می گردد بعلاوه حق داشتن شهری پاک را از دیگران سلب می نماید. بی مسئولیتی در مقابل پاکیزگی شهر باعث می گردد که کار نیروهای خدمات شهری چندبرابر گردد در حالی که آن کسی که زباله ریخته است شاید در تخت خواب خود خواب هفت آسمان را می بینند.

روزهای سخت رفتگران زمان بارش برف و باران

رفتگران /به گزارش صندلی و تلفن ، رفتگران در روزهای سرد و بارانی زمستان ؛ اضافه کاری می نمایند. این اضافه کاری برای آن است که برخی از ما شهروندان به وظایف شهروندی خود توجه نمی کنیم . رفتگران مجبور هستند در روزهای سرد و بارانی و برفی زباله هایی که ما در خیابان و جوی ها و کانال های آب و ... رها نموده ایم را به سختی جمع آوری نمایند و بیشتر در سرما بمانند و بیشتر سختی بکشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی صندلی و تلفن؛ گوشه به گوشه شهر تهران که قدم می زنید تنها تصویری که همه جا قابل مشاهده بوده و چهره شهر را زشت نموده است، زباله هایی هستند که به وسیله مردم روی زمین ریخته شده است.

حدود 10 هزار پاکبان باید هر روز زباله های کوچه پس کوچه های این شهر را جمع آوری نموده و گاهی کارشان به داخل اتوبان ها و بزرگراه ها نیز کشیده می گردد. همین مسئله جان آنها را نیز به خطر می اندازند چرا که گاهی برخی از رانندگان آنها را نمی بینند و در سیاهی شب شاید با یکی از پاکبانان تصادف نمایند که این اتفاق بارها و بارها اتفاق افتاده و باز نیز شاهد این اتفاقات ناگوار خواهیم بود.

گرچه وظیفه شهرداری و نیروهای رفت و روب آن پاک کردن خیابان های شهر است اما این واقعیت را باید مدنظر قرار بدهیم که ما نیز به عنوان یکی از شهروندان این جامعه نباید زباله های خود را روی زمین بیاندازیم.

ریختن زباله در خیابان موجب کار مضاعف پاکبانان برای پاکیزه کردن محیط می گردد بعلاوه حق داشتن شهری پاک را از دیگران سلب می نماید. بی مسئولیتی در مقابل پاکیزگی شهر باعث می گردد که کار نیروهای خدمات شهری چندبرابر گردد در حالی که آن کسی که زباله ریخته است شاید در تخت خواب راحت است.

بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که خیلی از ما حتی توان یک شب رفت و روب شهر را نداریم. فلذا بهتر است به مسئولیت اجتماعی خود عمل نموده و حتی اگر نمی توانیم پسماند خود را به صورت تفکیک شده درآوریم حداقل آنها را در مخازن زباله بریزیم تا کمر کسی به خاطر کم توجهی ما بیشتر خم نگردد.

شهرداری باید به وظیفه خود عمل کند اما ما نیز نباید مسئولیت های خود را نادیده بگیریم.

منبع: رکنا

به "روزهای سخت رفتگران زمان بارش برف و باران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزهای سخت رفتگران زمان بارش برف و باران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید