سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران برای مصاحبه پیرامون برجام

به گزارش صندلی و تلفن به نقل از روزنامه آیریش تایمز، سیمون کاوونی وزیر امور خارجه ایرلند قرار است روز یکشنبه در سفر به تهران با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ملاقات کند.

سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران برای مصاحبه پیرامون برجام

در این سفر که چند روز پس از اعلام بازگشایی سفارت ایرلند در تهران (تا سال 2023) انجام می گردد، کاوونی در ملاقات با روحانی و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره مسائل خاورمیانه گفت وگو خواهد نمود؛ هرچند که مقام ها می گویند تمرکز اصلی این سفر، برجام خواهد بود.

کاوونی در بیانیه ای گفت: ایرلند جز حامیان برجام است. ایرلند مشتاق است در نقش خود به عنوان تسهیل کننده (اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت در تأیید برجام) گفت وگوهای نزدیک با همه بازیگران را حفظ نموده و همه طرف ها را به رعایت کامل توافق ترغیب کند.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: این سفر فرصت مغتنمی برای گفت وگو درباره برجام و سایر مسائل کلیدی خاورمیانه که بسیاری از آنها در دستور کار شورای امنیت قرار گرفته است، خواهد بود.

این در حالی است که پیش از این، جمهوری اسلامی ایران دعوت اتحادیه اروپا برای شرکت در نشستی با حضور آمریکا جهت گفت وگو پیرامون برجام را رد نموده است.

لازم به ذکر است که ایرلند در اول ژانویه 2021 (12 دی) به عنوان عضو منتخب در شورای امنیت برای مدت دو سال برگزیده شد. همچنین وزارت امور خارجه این کشور روز سه شنبه گفت که حضور دیپلماتیک ایرلند در ایران از سر گرفته می گردد و سفارت ایرلند در تهران نیز که در سال 2012 به دلیل کمبود بودجه تعطیل شده بود، در سال 2023 بازگشایی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران برای مصاحبه پیرامون برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه ایرلند به ایران برای مصاحبه پیرامون برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید