مجسمه بودای ژاپن ، تاریخچه

به گزارش صندلی و تلفن، کم تر کسی پیدا می گردد که منکر زیبایی و هنر نهفته در مجسمه بودای ژاپن گردد. حکایت تلفیق آیین و فرهنگ مردم این کشور از گذشته تا به امروز در این تندیس ها به چشم می خورد. بسیاری از این آثار، نمادی از استقامت مردم، نشانه سبک زندگی و قدرت معنوی آن ها است. بسیاری از مراقبه های روحی، نشئت گرفته از آیین بوداییسم است. هزاران مجسمه بودا در پرجمعیت ترین منطقه ها کانونی ژاپن، مسیر بازدید گردشگران را باز نموده است. این تندیس ها، قطب های تاریخی، هنری و فرهنگی نیز شناخته می شوند. برای آشنایی بیشتر با تاریخچه، آدرس و جزئیات معروف ترین مجسمه های بودای ژاپن با ما همراه باشید.

مجسمه بودای ژاپن ، تاریخچه

آنچه در این مطلب می خوانید

  • تاریخچه مجسمه بودای ژاپن
  • معرفی شناخته شده ترین مجسمه های بودای ژاپن
  • پربازدیدترین مجسمه های بودای ژاپن
  • تجربه سفر و بازدید از مجسمه بودا یکی از کاربران:
  • سخن پایانی
  • سوالات متداول

تاریخچه مجسمه بودای ژاپن

بودیسم یکی از مذاهب به رسمیت شناخته شده در جهان است که ریشه در هندوستان دارد. آیین بودایی از بیش از 2000 سال پیش و در قرن ششم به ژاپن نفوذ کرد. علاوه بر بودا، شینتوئیسم از دیگر مذاهب غالب در ژاپن است.

این دو مذهب با همدیگر هم زیستی دارند و در فرهنگ ژاپن نیز رخنه نموده اند. مجسمه بودای ژاپن از مظاهر مذهب بودیسم شناخته می شود که هنر، فرهنگ و حکومت را تحت تاثیر قرار داده است. از زمانی که آیین بودیسم به سواحل ژاپن رسید، ساخت مجسمه بودا با دگرگونی و تغییرات بزرگی روبرو شد.

در شروع مجسمه های بودا، طرح ها و نقش های قوی کره ای و چینی داشتند. نقشی که نشانگر مسیر بازتاب بودیسم تا رسیدن به ژاپن را نمایش می داد. رفته رفته سبک تازه و منحصر به فردی شکل گرفت. در گذر زمان، مجسمه ها از اشکال خشن و انعطاف ناپذیر تغییر کردند. شکل ها و طرح های امروزی از مجسمه های بودا، حاصل این تغییرات است.

جهت اطلاع از قیمت تور ژاپن با همکاران ما در واحد تورهای خارجی در ارتباط باشید.

معرفی شناخته شده ترین مجسمه های بودای ژاپن

در ساخت مجسمه بودای ژاپن از مواد مختلف مانند چوب، برنز و سنگ استفاده می نمایند تا جذابیت بیشتر را به این آثار هنری ببخشند. جزئیات پیچیده استفاده از سایه و درخشندگی در حکاکی های بی نظیر، بیانگر هنر و احترام به آیین بودا است. ادغام هنر و معنویت در مجسمه های بودا جذابیت آن را دوچندان نموده است. در ادامه شناخته شده ترین مجسمه های بودا را معرفی می کنیم.

نارا دایبوتسو

در شهر نارا در ژاپن و در معبد تودای جی، مجسمه نارا دایبوتسو معروف به بودای بزرگ نارا وجود دارد. این مجسمه بودای ژاپن ساخته شده از جنس برنز است. ارتفاع 15 متر دارد و جزو 3 مجسمه مرتفع ژاپن است. برج این مکان، متعلق به قرن هشتم است و به عنوان قطعه مرکزی از میراث مذهبی ژاپن شمرده می شود. ظاهر و شکلی آرام و جذابیت های بصری فراوانی که دارد بر عظمت آن می افزاید.

یوشیکو دایبوتسو

یوشیکو دایبوتسو به معنای بودای بزرگ در استان آیباراکی واقع در یوشیکو است. طبق گزارشی از سایت ولیو واک اعلام شده است، یوشیکو در بین 10 مجسمه بلند جهان قرار گرفته است. این مجسمه با 120 متر ارتفاع در سال 1993 رونمایی شد.

در تاریخچه یوشیکو آمده است که به افتخار تولد شینران، پیشگام فرقه بودایی جودو شینسو ساخته شده است. این مجسمه 9 سال پیش تاج خود را از دست داد اما هنوز جزو بلندترین ها شمرده می شود.

بیشتر بخوانید

قلعه های معروف ژاپن را بشناسید

کاماکورا دایبوتسو

بودای بزرگ، کاماکورا در معبد کوتوکو-این ژاپن واقع است که 11 متر ارتفاع دارد. این مجسمه بودای ژاپن برنزی با وزن کم تر از 100 تن است. استحکام این مجسمه، نمادی بر ایمان پایدار و آرامش معنوی محسوب می شود که سرشار از نبوغ هنری است.

تاکائوکا دایبوتسو

این مجسمه بودایی در استان تویاما واقع است که ارتفاعی بیش از 15 متر دارد. تاریخچه این بنا به اوایل قرن بیستم برمی شود که سومین تندیس بزرگ جهان شناخته می شود. این تندیس به عنوان صلح و درون گرایی تلقی می شود و زیبایی آن بسیاری از بازتماشامایندگان را جذب نموده است.

مجسمه بودا فوکوکا

مجسمه باشکوهی چوبی از بودا به حالت نشسته در معبد توچو جی در فوکوئوکا ژاپن است. این بنا 10 متر وسعت دارد و بزرگ ترین بودای چوبی در ژاپن شناخته می شود. قدمت این معبد از قرن بیستم است و بسیاری از گردشگران هر ساله برای تماشا این مجسمه به ژاپن می روند. این تندیس، نمادی از جنب و جوش فوکوکا و تضمین شهر در حفاظت از گنجینه های فرهنگی و معنوی است.

پربازدیدترین مجسمه های بودای ژاپن

گاهی افراد برای بازدید از مجسمه بودای ژاپن در سفرهای یک روزه به اطراف شهرها می روند. معابد بزرگ با هزاران مجسمه میزبان گردشگران است تا هنر زیبای خود را به نمایش بگذارد. به پربازدیدترین مجسمه های بودا در ژاپن می توان فهرست زیر را نیز اضافه نمود.

نام مجسمه بودای ژاپن

مکان

شائو دایبوتسو

استان آئوموری

نیهونجی دایبوتسو

در صخره های کوه نوکوگیری در استان چیبا

دایبوتسوی توکیو

در معبد جورنجی

گیفو دایبوتسو

در معبد شوهو جی در استان گیفو

تپه بودا

در جزیره هوکایدو

بیشتر بخوانید

جزیره اوکیناوا ژاپن کجاست؟ + تصاویر

تجربه سفر و بازدید از مجسمه بودا یکی از کاربران:

با این که گورستان جایی دوست داشتنی برای بازدید به حساب نمیاد اما من در سفری که داشتم مجسمه بودای ژاپن را در گورستان قدیم در زیباترین حالت خود، دیدم. این مکان به تپه بودا شناخته می شود که در جزیره زیبا هوکایدو است. با اطلاعاتی که گرفتم در همین چند سال اخیر، فضای اطراف این مجسمه را به زمینی سرسبز تبدیل نموده اند.

دور تا دور مجسمه بودا، تپه ای پر از گیاهان اسطوخودوس بود. ازطریق تونلی زیر تپه به راحتی می شد همه جذابیت ها را دید. بنا به گفته معمار این مجسمه، قصد بازسازی فضا برای ایجاد اثر آرام بخشی آن بوده است. در یک جمله می توانم بگویم که واقعاً از تماشا این فضا، معماری و عظمت مجسمه بودا لذت بردم.

سخن پایانی

مجسمه بودای ژاپن تلفیقی از آثار هنری برجسته و کلاسیک تا تزیینی و پیشرفته به شمار می رود. بسیاری از این تندیس ها عناوین جهانی بزرگ ترین و بلندترین را از آن خود نموده اند. مردم از جای جای جهان برای تماشا مجسمه ها، روانه ژاپن می شوند. جدا از تاثیر تاریخی و میراث تجارت این کشور، مجسمه های بودا، الهام بخش بسیاری از صنعتگران شده است.

حکاکی های زیبا، روایت های تاریخی و هنری متنوع، زیبایی این مجسمه ها را صدچندان نموده است. علاوه بر این، داستان ها و روایات جذابی پشت این تندیس های بزرگ است. مردم ماجراجو همواره در پی یافتن تاریخچه این تندیس ها هستند. برای بازدید از معبدها و مجسمه های بودا، صنعت گردشگری این کشور نیز پررونق شده است.

سوالات متداول

تاریخچه مجسمه بودای ژاپن به چه زمانی برمی شود؟

پیدایش مجسمه های بودا در ژاپن به بیش از 2000 سال پیش و در قرن ششم برمی شود. این مجسمه ها با نفوذ مذاهب بودیسم شکل گرفتند. رفته رفته با تغییرات در ظاهر و ساختار به اشکال کنونی رسیده اند.

مجسمه بودای بزرگ کجا واقع شده است؟

یوشیکو دایبوتسو معروف به بودای بزرگ در استان آبیاراکی واقع در یوشیکو است. این مجسمه جزو بلندترین تندیس ها با ارتفاع 120 متر است. این بودا به افتخار تولد شینران، پیشگام فرقه بودایی رونمایی شد.

بزرگ ترین بودای چوبی کدام است؟

مجسمه بودا فوکوکا بزرگ ترین بودای چوبی در ژاپن است که شکلی به حالت نشسته دارد. در معبد توچو جی در فوکوئوکا ژاپن واقع است. قدمت این بودا به قرن بیستم برمی شود.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ژاپن از صندلی و تلفن کلیک کنید.

خرید تور ژاپنمنبع: ستاره ونک

به "مجسمه بودای ژاپن ، تاریخچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجسمه بودای ژاپن ، تاریخچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید