هشدار الازهر به نشریه شارلی ابدو

به گزارش صندلی و تلفن، درپی چاپ کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو، الازهر مصر درباره واکنش خشم آلود مسلمانان دنیا به این اقدام هشدارداد. واشنگتن و لندن از این اقدام موهن حمایت نموده و آن را همسو با آزادی بیان خوانده اند.

هشدار الازهر به نشریه شارلی ابدو

درپی تصمیم مسئولان نشریه شارلی ابدو فرانسه برای انتشار کاریکاتورهای موهن پیامبر گرامی اسلام دراین هفته نامه ، دانشگاه الازهر مصر اظهار داشت انتشار این کاریکاتور باعث افزایش تنفر خواهد شد و خشم مسلمانان را برمی انگیزد.

در بیانیه الازهر تصریح شده است: با این تصمیم مسئولان نشریه شارلی ابدو فرانسه احساسات مذهبی مسلمانان تحریک و باعث افزایش تنفر خواهد شد و خشم مسلمانان را برمی انگیزد.

این بیانیه می افزاید: انتشار این کاریکاتور موهن درجهت هم زیستی مسالمت آمیز بین مردم نیست و مانعی در راه وحدت مسلمانان در جوامع اروپایی و غربی خواهد بود. این نهاد مذهبی خشونت را محکوم و تروریسم را رد و اظهار داشت این اقدام تحریک آمیز منافع مشترک مردم را تهدید خواهد نمود.

دارالفتوی ، نهاد مذهبی دولت مصر نیز درباره انتشار این کاریکاتور هشدارداد و آن را اقدام غیرقابل توجیه و تحریک کننده احساسات یک و نیم میلیارد مسلمان درجهان توصیف کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هشدار الازهر به نشریه شارلی ابدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار الازهر به نشریه شارلی ابدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید