پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 21 دی ماه 1401

به گزارش صندلی و تلفن، آسمان تهران امروز نبمه ابری توام با بارش و وزش باد شدید در ارتفاعات پیش بینی شده است و دما در طول شب از منفی یک درجه به مرور و در طول روز به ده درجه می رسد. بر اساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای امروز 20 دی ماه مرکز در در شرایط مطلوب واقع شده است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 21 دی ماه 1401

به گزارش صندلی و تلفن؛ بر اساس آخرین پیش بینی های هواشناسی از امروز سه شنبه 20 دی روند کاهشی دمای هوای تهران شروع می گردد.

آسمان تهران فردا (21 دی ماه) نیمه ابری توام با بارش برف در ارتفاعات با حداقل دمای منفی یک و حدبیشتر دمای پنج درجه سانتیگراد و طی روز پنجشنبه (22 دی ماه) برفی با حداقل دمای منفی منفی سه و حدبیشتر دمای 5 درجه سانتیگراد و برای روز آدینه (23 دی ماه) نیمه ابری با حداقل دمای منفی سه درجه و با حدبیشتر دمای سه درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 83 یعنی شرایط قابل قبول قرار گرفته است بعلاوه آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 80 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول بود.

با توجه به حاکمیت ناپایداری جوی و بارش برف تا صبح فردا (21 دی ماه) کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها پیش بینی می گردد. کاهش تندی باد در طول روز تا حدودی سبب تجمع آلاینده ها خواهد شد.

با تداوم ناپایداری جوی، بارش برف و افزایش نسبی تندی باد تا ساعات پایانی چهارشنبه تا حدودی از اندازه غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد، بااین حال افزایش تردد خودرو ها سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد خواهد شد.

شرایط آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و وزش باد شدید در 19 استان نسبت به کولاک برف، آب گرفتگی معابر و کاهش شدید دما و خسارت به کشاورزان هشدار داد.

بر اساس پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز سه شنبه 20 دیماه 1401 در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز شرقی رگبار برف و در گیلان و غرب مازندران بارش باران روی می دهد.

در استان های واقع در غرب، جنوب غرب، مرکز و نوار شرقی کشور ابرناکی، بارش باران و برف همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما روی می دهد و بارش ها در منطقه ها سردسیر و مرتفع به شکل برف است و در نوار جنوبی کشور رعدوبرق انتظار می رود و در شمال شرق خوزستان، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس و غرب کرمان بارش ها شدت خواهد داشت.

فردا چهارشنبه بارش ها در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران ادامه دارد و در نیمه جنوبی از شدت بارش ها کاسته شده و فقط در بعضی منطقه ها شرق تهران، غرب سمنان، قم، مرکزی، اصفهان، غرب یزد، کرمان، هرمزگان و نوار شرقی کشور رگبار پراکنده همراه با وزش باد و کاهش دما پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از پنجشنبه تا شنبه هفته آینده در سواحل غربی دریای خزر بارش روی می دهد و طی روز پنجشنبه در نوار شرقی وزش باد و کاهش نسبی دما پدیده غالب است. روز آدینه با گذر موج تراز میانی جو از جنوب غرب کشور در دامنه های زاگرس واقع در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد رگبار پراکنده همراه با وزش باد پیش بینی شده و شنبه آینده در بیشتر منطقه ها کشور جو آرامی مستقر می گردد. در این روز در نیمه غربی کشور روند افزایش دما حاکم می گردد.

تا روز آدینه روند کاهشی دما در بیشتر منطقه ها کشور پیش بینی شده و تا روز پنجشنبه دریای خزر، امروز شرق خلیج فارس و از امروز تا پنجشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم است.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 21 دی ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا چهارشنبه 21 دی ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید