هوش مصنوعی

این ماشین شعور دارد؛ EX90 ایمن ترین خودروی ولوو!

در رابطه با ادراک ماشین نیز باید بگوئیم: قابلیت یک سیستم کامپیوتری است که داده ها و اطلاعات را به گونه ای تفسیر می نماید که مشابه روشی است که انسان ها از ادراک خود در برقراری ارتباط یا دنیا پیرامون خود استفاده می نمایند.

21 دی 1401

ادغام دو وزارتخانه، فرصت دسترسی به استادان نخبه برای دانشجویان را فراهم می کند

خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در صورت اجتماع و تلفیق دو وزارت علوم و بهداشت، دسترسی به استادان نخبه برای دو حوزه فراهم می شود.

16 خرداد 1401

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دیداربا وزیر توسعه نوآوری ازبکستان: تبادلات فناورانه میان کشورها توسعه آفرین است

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان میزبان وزیر توسعه نوآوری و معاون وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان بود.

11 خرداد 1401

بهترین ایده های لیزر و فوتونیک معرفی شدند

در اختتامیه نخستین رویداد ملی ایده شو با موضوع لیزر و فوتونیک، از بهترین ایده ها تقدیر به عمل آمد.

19 اردیبهشت 1401

عایدی گوگل افزایش یافت

عایدی آلفابت، شرکت مادر تخصصی گوگل در نتیجه افزایش مقدار تبلیغات بر بستر این غول دنیای فناوری، در سه ماهه سوم 2021 رشدی چشمگیر و خیره کننده داشته و با 41 درصد افزایش (نسبت به مدت مشابه پارسال) به 1،53 میلیارد دلار رسیده است. این درحالی است که بسیاری انتظار...

3 آذر 1400

معرفی رابط کاربری EMUI 12 هواوی با ویژگی های مجذوب کننده

EMUI هواوی همیشه یکی از برترین و کامل ترین رابط های کاربری گوشی های هوشمند ساخت این شرکت چینی بوده است. محبوبیت این رابط کاربری سبب شده تا هواوی علی رغم تمرکز ویژه روی سیستم عامل یکپارچه هارمونی، نسخه تازه آن را با توجه ویژه به تجربیات گذشته و نگاهی مجذوب...

10 شهریور 1400

تکمیل زنجیره ارزش اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای 2 برنامه ملی

2 برنامه و استراتژی ملی برای توسعه اکوسیستم نوآوری اقتصاد دیجیتال طراحی و تدوین شده است تا نیازها شناسایی و برطرف گردد.

9 شهریور 1400

رباتی که کرونا را در دانش آموزان شناسایی می کند

برخی مدارس در مکزیک، رباتی را استفاده می کنند که می تواند شرایط ابتلا به کرونا در دانش آموزان، بررسی کند. این ربات که Benebot نام دارد، فرایند ابتلا به کرونا در دانش آموزان را به دقت تحت نظر می گیرد.

8 تیر 1400

عظیم ترین نقشه ماده تاریک با یاری هوش مصنوعی تهیه شد

پژوهشگران عظیم ترین نقشه کنونی از ماده تاریک که 80 درصد از کل ماده موجود در دنیا را تشکیل می دهد اما دیده نمی گردد را تهیه کردند.

4 تیر 1400

مردم قبل از گوگل چگونه در اینترنت جستجو می کردند؟

تفاوت عمده ای که جستجو در دهه نود میلادی با حال حاضر داشت این بود که آن موقع کاربران با توجه به جدید بودن پدیده وب، به دنبال کشف وب و زیر و بالا کردن آن بودند.

9 آبان 1399

وزارت ارتباطات در زمینه توسعه زیرساخت ها اهمال کرده است، توسعه زیرساخت ها نیاز اصلی فضای مجازی در کشور

کارشناس فضای مجازی با اشاره به اهمیت موضوع فضای مجازی در عصر حاضر گفت: عدم وجود زیرساخت های مناسب برای توسعه فضای مجازی شرکت های دانش بنیان را دچار مشکل کرده است.

9 آبان 1399

رونمایی از Realme X3 با پردازنده اسنپدراگون

یکسال از رونمایی پردازنده اسنپدارگون 855 پلاس توسط کمپانی کوالکام می گذرد و با توجه به حضور پردازنده اسنپدراگون 865، این پردازنده در صندلی بسیار مناسبی برای استفاده در دستگاه های بالارده واقع شده است. رونمایی از Realme X3 SuperZoom یکی از نمونه بالارده هایی...

12 مرداد 1399

آیا ادعای تشخیص کرونا در 20 ثانیه توسط هوش مصنوعی علی بابا معتبر است؟

اخیرا شرکت علی بابا که به عنوان یکی از غول های فناوری چین شناخته می گردد مدعی شده است که سیستم هوش مصنوعی جدید این شرکت می تواند کرونا را در 20 ثانیه و با دقت 96 درصدی تشخیص دهد. خبری که به سرعت در تیتر رسانه های فناوری جای گرفت. اما اساسا این تکنولوژی تا چه...

6 اردیبهشت 1399