کوشش برای بازگشایی مرزها از تیرماه

به گزارش صندلی و تلفن، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: کوشش می کنیم در صورت امکان از تیرماه مرزها برای ورود گردشگران خارجی به کشور باز گردد.

کوشش برای بازگشایی مرزها از تیرماه

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی روز یکشنبه 25 خرداد 99 در جلسه شورای هماهنگی تشکل های صنعت گردشگری که با حضور جمعی از مدیران این وزارتخانه، معاون گردشگری کشور، مدیران کل معاونت گردشگری، نمایندگانی از بخش خصوصی و مدیران تشکل های حرفه ای صنعت گردشگری در سالن فجر این وزارتخانه برگزار گردید، با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا شرایط برای حضور مجدد گردشگران خارجی در کشور فراهم گردد، اضافه نمود: کوشش می کنیم در صورت امکان از تیرماه مرزها برای ورود گردشگران خارجی به کشور باز گردد.

او گفت: از چند هفته پیش که پروتکل های بهداشتی بازگشایی هتل ها ابلاغ شد و با شروع دو تعطیلی در خردادماه و شروع سفرهای داخلی شاهد همکاری بسیار خوبی از سوی بخش دولتی و خصوصی و نیز گردشگران و مسافران در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی بودیم که شرایط مساعد سفر را فراهم کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: در حال حاضر تمام بخش های گردشگری غیر از آب درمانی ها خدمات خود را به گردشگران ارائه می دهند و با توجه به اینکه بسیاری از کشورهای منطقه از ماه آینده فعالیت های خود در حوزه گردشگری خارجی را شروع خواهند کرد، ما نیز سعی می کنیم این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و کوشش می کنیم از تیرماه، شاهد حضور گردشگران خارجی باشیم.

او در ادامه با اشاره به گزارش اتحادیه اروپا درباره اقدامات ایران در مورد مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه در این گزارش اقدامات ایران مثبت اعلام شده که این خبر خوب برای گردشگری نیز به حساب می آید و می تواند تصویر مناسبی از ایران به گردشگران خارجی ارائه دهد تا آن ها نیز ایران را به عنوان کشوری که آلوده نیست برای سفر انتخاب نمایند.

وی اضافه نمود: به عنوان مثال سفر اینفلوئنسرها به ایران می تواند یک پیغام خوب به جهان درباره شرایط مطلوب بهداشتی در ایران باشد. کما اینکه تصویری که اکنون در جهان از ایران وجود دارد این است که ما را کشوری پیروز در کنترل و مهار کرونا معرفی نموده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید برنامه ریزی های خود را تقویت نموده و علاوه بر آنالیز شرایط بازارهایی که در گذشته در حوزه گردشگری بین المللی وجود داشت، بازارهای جدید را نیز شناسایی کنیم.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه پروازهای خارجی اجرا شده غالبا یک طرفه یا برای است، گفت: در پی مذاکرات اجرا شده با ترکیه و هماهنگی های اجرا شده، احتمال بازگشایی مرزهای هوایی ترکیه در شنبه هفته آینده وجود دارد و در این صورت پروازهای خارجی مسافری به مقصد این کشور نیز به زودی راه اندازی خواهد شد.

منبع: دنیای سفر

به "کوشش برای بازگشایی مرزها از تیرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای بازگشایی مرزها از تیرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید