همکاری شرکت های فعال بین المللی در بخش خدمات گردشگری ایران

به گزارش صندلی و تلفن، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی در جریان سفر به اسپانیا با زوراب پلولیکاشویلی دبیرکل نو سازمان جهانی گردشگری ملاقات و بر حضور شرکت های فعال در بخش هتل سازی و هتلداری و خدمات گردشگری در ایران تأکید کرد.

همکاری شرکت های فعال بین المللی در بخش خدمات گردشگری ایران

علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی روز چهارشنبه 27 دی 96 در ملاقات با زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل نو سازمان دنیای دنیاگردی بیان نمود:

سازمان میراث فرهنگی ایران در حال تدوین یک برنامه راهبردی در زمینه توسعه دنیاگردی است و تصمیم دارد در یک دوره هشت ساله ظرفیت جذب دنیاگرد را از اندازه سالانه 5 میلیون نفر به 20 میلیون نفر افزایش دهد.

او اضافه کرد:

دولت ایران به عنوان عضو سازمان دنیای دنیاگردی انتظار دارد از همکاری و حمایت این سازمان در این زمینه و نیز تشویق شرکت های فعال در حوزه های هتل سازی، هتلداری و دنیاگردی عضو وابسته سازمان برای سرمایه گذاری و حضور فعالانه در بازار ایران برخوردار گردد.

زوراب پلولیکاشویلی نیز ضمن تشکر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از انتخاب او به عنوان دبیرکل سازمان دنیای دنیاگردی و با تأکید بر علاقه مندی خود به حفظ ارتباطات خوب سازمان با جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به 500 شرکت فعال در بخش هتل سازی، هتلداری و مدیریت بخش دنیاگردی که عضو وابسته سازمان دنیای دنیاگردی هستند، از برنامه سازمان خود برای حمایت عملی از برنامه توسعه دنیاگردی در ایران از جمله در زمینه آموزشی اطلاع داد.

او توضیح داد:

اجلاسی که قرار است این شرکت ها در سال آینده با حمایت سازمان دنیای دنیاگردی در ایران برگزار نمایند، فرصتی بسیار خوب برای معرفی توسعه بخش دنیاگردی ایران و پروژه های سرمایه گذاری در این زمینه و فرصتی برای حمایت از شرکت های کوچک و میانه ایران است.

بعلاوه معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و دنیاگردی ایران که هم زمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی دنیاگردی به مادرید سفر نموده است، با وزیر انرژی و دنیاگردی اسپانیا ملاقات و گفت و گو کرد.

مونسان در ملاقات با آلوارو نادال با اشاره به 7 هزار سال تاریخ و تمدن ایران و وجود بیش از یک میلیون سایت تاریخی در کشورمان و دارا بودن بیش از 480 موزه تاریخی و ظرفیت های عظیمی برای جذب دنیاگرد فرهنگی خارجی، بیان نمود:

دولت جمهوری اسلامی ایران تصمیم دارد با جذب سرمایه گذاری خارجی زیرساخت های لازم برای افزایش تعداد دنیاگردان به چهار برابر در هشت سال آینده را فراهم سازد و این برنامه توسعه ای با برخورداری از مشوق های دولتی فرصت مغتنمی برای حضور شرکت های اسپانیایی در بازار ایران نیز فراهم نموده است.

نادال نیز در این ملاقات با اشاره به اهمیت ایران به عنوان کشوری با تاریخ و تمدنی کهن و با تأکید بر روابط محبت آمیز سیاسی دو کشور و ظرفیت های فراوان همکاری در زمینه زیرساخت های دنیاگردی به توانمندی و تجارب فراوان اسپانیا در زمینه احداث هتل، هتلداری و مدیریت دنیاگردی اشاره نمود و آمادگی کشورش را برای همه گونه همکاری اظهار داشت.

وزیر دنیاگردی اسپانیا با اشاره به میزبانی کشورش از 82 میلیون دنیاگرد خارجی در سال 2017 و کسب مقام دوم دنیای در زمینه جذب دنیاگرد و برگزاری سالانه نمایشگاه بین المللی دنیاگردی موسوم به فیتور در مادرید به عنوان یکی از سه نمایشگاه بزرگ و معتبر دنیا تشریح کرد:

اگر بخش های مختلف زیرساختاری همزمان و متناسب با هم رشد نمایند، امکان افزایش بدون مشکل جذب دنیاگرد نیز فراهم می گردد.

او شرکت های اسپانیایی فعال در صنعت دنیاگردی را در عرصه بین المللی بسیار قوی و پیروز ارزیابی کرد و از اراده دولت اسپانیا برای تشویق سرمایه گذاران اسپانیایی برای حضور در بازار ایران سخن گفت.

منبع: کجارو / میراث آریا

به "همکاری شرکت های فعال بین المللی در بخش خدمات گردشگری ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری شرکت های فعال بین المللی در بخش خدمات گردشگری ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید