فیس بوک اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را جمع آوری نموده است

به گزارش صندلی و تلفن به نقل از بلومبرگ، شرکت فیس بوک با اتهامات تازه ای روبرو شده است. طبق شکایتی جدید این شرکت فناوری به طور غیرقانونی اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را جمع آوری نموده است.

فیس بوک اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را جمع آوری نموده است

پیش از این نیز در شکایتی دیگر فیس بوک متهم شده بود با استفاده از یک ابزار برچسب زنی تصاویر به طور غیرقانونی اطلاعات بیومتریک کاربران این شبکه اجتماعی را جمع آوری نموده است. ماه گذشته این شرکت پیشنهاد کرد برای تسویه شکایت مذکور 650 میلیون دلار غرامت پرداخت کند.

اما در شکایت جدیدی که علیه فیس بوک در ایالت کالیفرنیا ثبت شده، این شرکت به جمع آوری، ذخیره و دستیابی به سود به وسیله اطلاعات بیومتریک بیش از 100 میلیون کاربر اینستاگرام بدون رضایت آنان متهم شده است.

استفانی اوتوی یکی از سخنگویان شرکت فیس بوک در بیانیه ای ایمیلی در این باره می نویسد: این شکایت نامه بی اساس است. اینستاگرام از فناوری شناسایی چهره استفاده نمی نماید.

کلی والن یکی از ساکنان ایالت ایلینوی آمریکا در شکایت نامه خود ادعا می نماید اینستاگرام قانون حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران این ایالت را نقض و اطلاعات بیومتریک کاربران را جمع آوری نموده است. این کاربر از سال 2011 کاربر فیس بوک بوده است.

تحت قانون ایلینوی، در صورتی که فیس بوک در این خصوص مقصر شناخته گردد، باید به ازای هر بار تخلف از این قانون هزار دلار جریمه پرداخت کند.

طبق این شکایت فیس بوک از شروع امسال میلادی اعلام نموده اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را جمع آوری می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فیس بوک اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را جمع آوری نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک اطلاعات بیومتریک کاربران اینستاگرام را جمع آوری نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید