نکاتی که باید رعایت کنیم تا به کرونا مبتلا نشویم

به گزارش صندلی و تلفن، رعایت بعضی نکات و اصول بهداشتی باعث جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا خواهد شد.

نکاتی که باید رعایت کنیم تا به کرونا مبتلا نشویم

سازمان بهداشت جهانی طی اطلاعیه ای اعلام نموده است که با رعایت اصول بهداشتی مانند شستشوی مرتب دست ها با آب و صابون حداقل به مدت 30 تا 40 ثانیه، پرهیز از روبوسی و دست دادن، جلوگیری از در آغوش کشیدن یک دیگر، ماندن در خانه و ... می توان از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد.

شستشوی دست ها به اندازه ای لازم و لازم است که اگر هر یک ساعت آن ها را بشوییم هرگز به ویروس کرونا مبتلا نخواهیم شد. در صورتی که امکان شستشوی دست ها برایتان فراهم نبود از ژل های شستشو دهنده دست بهره ببرید تا به آلودگی مبتلا نشوید.

نکته دیگری که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس باید رعایت گردد این است که هنگام عطسه یا سرفه دهانمان را در گودی آرنج فرو ببریم یا از دستمال کاغذی استفاده کنیم و پس از استفاده آن را حتما در یک سطل زباله در بسته بیندازیم.

توصیه می گردد افرادی که تب یا سرفه دارند از تماس نزدیک با دیگران پرهیز نمایند و در صورت بروز هر گونه علائمی شبیه کرونا به سرعت نزد پزشک فرایند و اگر در روز های اخیر به مناطق آلوده تماس داشته اند حتما به پزشک خود اطلاع دهند.

ماندن در خانه در این روز های خطرناک تا ریشه کن شدن ویروس امری لازم و لازم است؛ چرا که در صورت بیرون رفتن ممکن است بدون داشتن هیچ علائمی ناقل باشد و دیگران را هم مبتلا کنید. اما در صورتی که برای رفتن به سرکار از خانه خارج می شوید حتما اصول بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک و دستکش، شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنید.

همانطور که ویروس کرونا به وسیله ذرات تنفسی به راحتی منتقل می گردد؛ بنابراین بهترین کار این است که هنگام سرفه و عطسه حتما دهان خود را بپوشانید تا باعث به خطر افتادن جان دیگران نشوید. حتما به یاد داشته باشید که در این روز های کرونایی به هیچ عنوان دستان خود را به نواحی سر نزنید و قبل از انجام این کار آن ها را ضدعفونی کنید.

اگر کودکی دارید که در رعایت اصول بهداشتی کوتاهی می نماید، عصبانیت را کنار بگذارید و با حفظ آرامش دو طرف آن ها را متقاعد سازید که در صورت عدم رعایت احتمال ابتلا به ویروس را خواهند داشت و بهترین گزینه قبل از یادآوری این است که اطلاعات آن ها را در خصوص ویروس کرونا افزایش دهید.

نتیجه موفقیت آمیز یک دارو در درمان آزمایشی بیماران کرونا/ کنکور 99 با توجه به شیوع کرونا نباید برگزار گردد/ چطور ماسک خانگی درست کنیم؟

شکست انحصار آمریکا با فراوری فاکتور هشت نوترکیب/ صرفه جویی یک میلیارد دلاری با ساخت داروی سافاکتو AF

فراوری انبوه تست های سرولوژیک تشخیص کرونا از هفته آینده/ ساخت ماهانه 900 دستگاه ونتیلاتور برای تنفس بیماران کرونایی

فرایند افزایشی ابتلا به کرونا در استان های شمال غربی/ تعطیلی مدارس و دانشگاه برای قدم زدن در خیابان ها نیست

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نکاتی که باید رعایت کنیم تا به کرونا مبتلا نشویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید رعایت کنیم تا به کرونا مبتلا نشویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید