پایداری کیفیت آب با وجود افزایش مصرف در تهران به دنبال شیوع کرونا

به گزارش صندلی و تلفن، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت که در دوران شیوع کرونا با وجود حجم بالای مصرف آب، هیچگاه کیفیت آب پایین نیامده است.

پایداری کیفیت آب با وجود افزایش مصرف در تهران به دنبال شیوع کرونا

به گزارش وزارت نیرو، محمدرضا بختیاری با اشاره به مصرف بالای آب در پایتخت گفت: همه ساله مصرف آب در زمستان به حدود 2 میلیون و 600 هزار مترمکعب می رسید، اما سال جاری در هیچ روزی مصرف آب این شهر کمتر از سه میلیون مترمکعب نشده و در تابستان حتی از سه میلیون و 900 هزار مترمکعب هم فراتر رفت.

بختیاری اضافه نمود: متوسط مصرف روزانه آب شرب سال جاری بین 2500 تا 300 هزار مترمکعب نسبت به پارسال بیشتر شده و این افزایش مصرف در بعضی از روزها حتی بیشتر هم بوده است، به طوری که اضافه مصرف تهرانی ها در 20 روز تابستان معادل کل آب شرب مصرفی در شهر اصفهان بود.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی هایی که انجام شده سال آینده جیره بندی آب نخواهیم داشت، تصفیه خانه ششم و هفتم وارد مدار شده است و این دو تصفیه خانه یاری می نماید که مسئله ای در تأمین آب شرب مردم نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به مصرف بالای تهرانی ها در روزهای نخست شیوع بیماری کرونا اضافه نمود: در ابتدای همه گیری بیماری که نگرانی ها به نوعی بیشتر بود، میزان مصرف حتی تا 25 درصد افزایش یافت، اما بعد از مدتی این شرایط متعادل شد؛ به طوری که هم اکنون میزان مصرف در مقایسه با پارسال بین 10 تا 12 درصد بیشتر است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "پایداری کیفیت آب با وجود افزایش مصرف در تهران به دنبال شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایداری کیفیت آب با وجود افزایش مصرف در تهران به دنبال شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید