5خوراکی که نباید در سرخ کن بدون روغن بپزید

به گزارش صندلی و تلفن، سرخ کن های هوا به علت راحتی و سهولت در تهیه طیف گسترده ای از وعده های غذایی سریع محبوبیت زیادی به دست آورده اند. کارشناسان آشپزی استفاده از سرخ کن هوا را برای تهیه غذای منجمد، پخت کلوچه و حتی گوشت سرخ شده توصیه می نمایند. برای افراد ناآشنا، سرخ کن بادی در واقع سرخ کن نیست، بلکه بیشتر شبیه یک مایکروو روی صفحه است که از کمی روغن استفاده می نماید. این دستگاه هوای گرم را با استفاده از یک فن داخلی برای زمان های پخت سریع تر از بیشتر مایکروو معمولی یا خانگی به گردش در می آورد.

5خوراکی که نباید در سرخ کن بدون روغن بپزید

به گزارش اقتصاد آنلاین، سرخ کن های هوا علاوه بر نتایج سریع تر، به گونه ای طراحی شده اند که جایگزین سالم تری برای سرخ کن های معمولی باشند. فواید سرخ کن هوا برای سلامتی نتیجه کاهش ترکیبات مضری است که سرخ کن های معمولی هنگام گرم کردن روغن تا دمای بالا فراوری می نمایند.

در حقیقت، در صورت سوختن مواد غذایی، ترکیبات حذف شده ممکن است با مواد شیمیایی مضر دیگری جایگزین شوند. با این حال، کاهش روغن سنگین به طور کلی، افراد را در مسیر تغذیه سالم تر قرار می دهد. متخصصان تشخیص داده اند که بیشتر مردم هنگام استفاده از سرخ کن های هوا، کالری دریافتی خود را به طور میانه بین 70 تا 80 درصد کاهش می دهند. با وجود هوشمندی دستگاه، باید از استفاده از سرخ کن هوا برای بعضی از غذا های خاص خودداری کنید. نتایج ممکن است متفاوت باشد، اما بعضی از غذا ها به جای سرخ کردن خشک می شوند، بیش از حد پخته می شوند یا له می شوند.

1. غذای سرخ شده با خمیر مرطوب

خمیر روی ماهی سرخ شده، کورن داگ و بال های پوشیده شده با خمیر های مخصوص وقتی در روغن سرخ می کنید به پوسته ای خوشمزه تبدیل می گردد. روغن داغ در یک سرخ کن عمیق، لایه بیرونی مرطوب را با خشک کردن سریع خمیر در پوشش ترد، تنظیم می نماید. در داخل سرخ کن هوای خشک، چیزی برای تنظیم خمیر مرطوب وجود ندارد. در عوض، خمیر فقط در حین پختن غذا می چکد و پخشض می گردد.

2. کلم بروکلی

پختن کلم بروکلی در سرخ کن های بدون روغن کار ساده ای نیست. کلم بروکلی به علت بافت نرم و آب کم هنگام پختن با سرخ کن ممکن است لایه بیرونی آن سوخته گردد و داخل آن خشک گردد. این نوع پخت کلم بروکلی را از بین می برد و طعم بدی را به او می دهد.

3. پختن مرغ کامل

وقتی صحبت از مرغ کامل می گردد، توانایی های آن محدود است. سبد یا قفسه های پخت و پز بسته به مدل، از نظر ظرفیت کوچکتر از فر هستند؛ بنابراین ممکن است برای مرغ کامل مناسب نباشد. مرغ در نهایت با لایه بیرونی سفت و سوخته و لایه داخلی خام از سرخ کن بیرون می آید. مشکل این است که اگر یک مرغ کامل اضافه کنید، احتمالاً سبد سرخ کن هوا را بیش از حد شلوغ می کنید.

برای اینکه سرخ کن هوا کار کند باید هوای گرم در گردش باشد. برای پخت صحیح مرغ در سرخ کن بادی، به جای قرار دادن یکباره تمام مرغ داخل آن، باید چند تکه را در یک زمان بپزید. شما باید سینه ها را رو به پایین نگه دارید و بقسه آن را در بالا قرار دهید، زیرا سرخ کن های هوا از بالا گرم می شوند. این ترفند به شما یاری می نماید تا مطمئن شوید که مرغ شما ترد است و گوشت آبدار باقی می ماند.

4. پنیر پیتزا

ذوب پنیر در سرخ کن می تواند مشکلاتی ایجاد کند. ذوب سریع بعضی از پنیر ها باعث مسدود شدن راه هوای داخل سرخ کن گردد. پنیر یکی از غذا هایی است که دستگاه ها باید با آن سازگاری داشته باشند. پنیر منجمد به جلوگیری از ذوب شدن و سوختن سریع پنیر در اثر حرارت زیاد یاری می نماید. برای چیزبرگر های سرخ کن هوا، از فویل آلومینیومی برای جلوگیری از سرریز و جلوگیری از بهم ریختگی در انتهای کار استفاده می نماید. فویل آلومینیومی باید رول گردد تا هوا به گردش خود ادامه دهد. کمی اسپری پخت و پز نچسب نیز باعث می گردد تا راحت تر از روی فویل جدا گردد.

5. همبرگر

همبرگر یک غذای کلاسیک مورد علاقه است و همه دوست دارند آن را به برترین نوع درست نمایند. درست کردن همبرگر داخل سرخ کن های بادی ممکن است باعث مشکلاتی گردد، زیرا همبرگر ها خود دارای روغن هایی هستند که دارای نقطه دود بالایی هستند؛ بنابراین درست کردن آن ها در دستگاه سرخ کن باعث دود و بوی بدی در خانه گردد. بعلاوه ممکن است باعث مسدود شده راه های هوایی و فن های دستگاه گردد. این مشکل برای استیک هم صدق می نماید. گوشت برش شده ضخیم ممکن است مانند همبرگر به خوبی پخته نگردد.

در بازار لوازم خانگی قیمت سرخ کن بدون روغن فیلیپس مدل HD 9200 مبلغ4،500،000 تومان است این در حالیست که قیمت مدل 9270 از همین برند مبلغ 8،800،000 تومان اعلام شده است.

قیمت های درج شده مربوط به سایت های فروش اینترنتی است و به علت نوسان قیمت ها در بازار ممکن است با نرخ امروز بازار متفاوت باشد.

منبع: فرارو

به "5خوراکی که نباید در سرخ کن بدون روغن بپزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5خوراکی که نباید در سرخ کن بدون روغن بپزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید