5 گام مهم برای سلامت گیاهان آپارتمانی

به گزارش صندلی و تلفن، گل ها و گیاهان آپارتمانی ظاهری دلچسب به خانه شما می بخشند و هوای خانه شما را مطلوب می نمایند.

5 گام مهم برای سلامت گیاهان آپارتمانی

سلامت گیاهان آپارتمانی می تواند در روحیه شما تاثیری چشمگیر بگذارد. در بهار گیاهان آپارتمانی از خواب برخواسته و با گرم تر شدن هوا آغاز به رشد می نمایند. اگرچه این اتفاق خوبی است، اما معنی اش این است که گیاه شما نسبت به زمستان احتیاج به مراقبت بیشتری دارد.

عناوین مطلب

  • 5 گام برای حفظ سلامت گیاهان آپارتمانی
    • 1. گردگیری گیاهان
    • 2. سیراب کردن گیاهان
    • 3. تعویض جای گیاهان
    • 4. قلمه زدن
    • 5. هرس کردن
    • بعلاوه بخوانید:

بهار بعلاوه زمان بسیار خوبی برای خانه تکانی گیاهان آپارتمانی است. برای فرا گرفتن این اقدامات با ما در مجله اینترنتی دلتا همراه باشید.

5 گام برای حفظ سلامت گیاهان آپارتمانی

اگر برای گیاهان آپارتمانی خود اهمیت قائلید و دوست دارید که آن ها نیز از تغییرات بهاری برکنار نباشند، در راستای سلامت گیاهان آپارتمانی خود دست به کار گرددید و مراحل زیر را دنبال کنید:

1. گردگیری گیاهان

زمستان با بسته شدن پنجره ها و درها برای حفظ گرما همراه است و با آغاز فصل گرما پنجره ها باز می شوند که این مساله باعث خاک گرفتن گیاهان می گردد.

گرد و غبار روی گیاهان نه تنها ظاهری نامناسب به آن ها می دهد بلکه در واقع مانع از جذب نور مورد احتیاج آن ها برای فتوسنتز می گردد.

گیاهان با برگ های پهن را به آرامی با یک پارچه پاک کنید یا حتی می توانید آن ها را داخل حمام ببرید تا رطوبت و بخار آب گرم روی برگ های آ ن ها بنشیند

اگر گل های آپارتمانی شما دارای برگ های کرک دار هستند، یک اسفنج نرم برترین راه برای اطمینان از پاک شدن گرد و غبار از آن هاست.

2. سیراب کردن گیاهان

در ماه های سرد سال، گیاهان آپارتمانی به آب احتیاج ندارند و زیاد روی در آب دادن به آن ها می تواند منجر به پوسیدگی ریشه شان گردد.

اما روزهای طولانی تر و هوای گرم تر ، زمان خوبی برای افزایش مقدار آب یاری گیاهان است.

انواع مختلف گیاهان احتیاجهای متفاوتی دارند؛ بدیهی است که کاکتوس ها و ساکولنت ها به آب کمتری احتیاج دارند.

با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید از مقدار آب مورد احتیاج گیاه آپارتمانی خود آگاه شوید و سلامت گیاهان آپارتمانی خود را تضمین کنید.

3. تعویض جای گیاهان

بیشتر گیاهان آپارتمانی از آفتاب گرفتن فواید بسیاری می برند. قبل از قرار دادن آن ها در زیر نور مستقیم خورشید و فراموش کردن آن ها، که می تواند منجر به سوختگی برگ ها گردد، مطمئن شوید که در جای مناسبی قرار گرفته اند.

احتیاج گیاهان به خورشید از سایه کامل (مانند سرخس)، تا آفتاب کامل (گیاهان چند ساله و بومادران)، متغیر است. احتیاجهای آنها را بشناسید زیرا آفتاب مستقیم ظهر ممکن است برای همه گیاهان مناسب نباشد.

4. قلمه زدن

اگر ریشه های گیاه آغاز به دور زدن لبه گلدان نموده اند، وقت آن است که آن ها را به گلدان جدیدی منتقل کنید تا فضای بیشتری برای رشد داشته باشند.

از یک چاقوی تیز یا قیچی مخصوص باغبانی برای کوتاه کردن و قلمه زدن آن ها بهره ببرید.

5. هرس کردن

برای تشویق گیاهان به رشد قسمت های مرده گیاه را کوتاه کنید. اگر این کار را انجام ندهید، پژمرده شدن و برگ های سوخته گیاهان می تواند تأثیری معکوس روی شادابی شما داشته باشد.

هرس کردن بعلاوه به جلوگیری از ابتلای گیاهان به بیماری ها یاری می نماید و سلامت گیاهان آپارتمانی را به آن ها باز می گرداند.

پیشنهاد مطالعه:آیا می دانستید گیاهان فریاد می زنند؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "5 گام مهم برای سلامت گیاهان آپارتمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 گام مهم برای سلامت گیاهان آپارتمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید