انتقاد از عدم شفافیت سیاست ها و راهبردهای وزارت میراث و گردشگری در حوزه گردشگری

به گزارش صندلی و تلفن، ایلنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، انتقاد از عدم شفافیت سیاست ها و راهبردهای وزارت میراث و گردشگری در حوزه گردشگری صورت گرفت.

انتقاد از عدم شفافیت سیاست ها و راهبردهای وزارت میراث و گردشگری در حوزه گردشگری

علی دارابی (معاون میراث فرهنگی و قائم مقام وزارتخانه میراث و گردشگری) در صفحه اینستاگرام خود از برگزاری نشستی با اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان اطلاع داد و نوشت:

میزبان اعضای هیات مدیره جامعه تورگردانان بودم. جمعی از افراد حرفه ای، کاربلد و عاشق ملک و ملت. همه کوشش آنان برای رونق و کسب و کار و توسعه توریسم و گردشگری است.

مطالبات، درخواست ها و راهکارهای روشنی در حوزه کاری خود داشتند که ترجیح میدهم این یادداشت را به مطالب آنان اختصاص دهم.

عدم ثبات قیمت ها، دونرخی بودن قیمت خدمات برای ایرانیان و خارجی ها از کاخ موزه ها گرفته تا هتلها که اثرات سویی دارد، عدم تحقق معافیت صادراتی و موانع زیادی که بر سر راه این مهم ایجاد می نمایند. ایران هراسی که دشمنان ایجاد نموده اند و تصویری از ناامنی و هراس برای گردشگران خارجی بوجود آورده اند که مقابله با آن کاربخش خصوصی نیست. دولت و حاکمیت باید این کار را انجام دهند.

اگرچه ماهم به سهم خود باید کوشش کنیم. الان تعداد زیادی از کشورها، ایران را قرمز اعلام نموده اند (یعنی ممنوعیت سفر شهروندان به ایران)، عدم شفافیت سیاست ها و راهبردهای وزارت میراث و گردشگری در حوزه گردشگری و ضعف نظارت بر همین دستورالعمل های ابلاغی، بخش اعظم هتلهای ایران در اختیار و تملک نهادها، ستادها و بنیادهاست. آنها همکاری لازم را باید در برداشتن دو نرخی ها داشته باشند. عدم مشارکت جدی و موثر بخش خصوصی از جمله تورگردانان در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها در وزارت میراث از جمله برگزاری نمایشگاه های خارجی و فراوری محتوا و نیز تدوین دستورالعمل ها و سازوکارهای مربوطه.

انتظار داریم در دوره وزارت مهندس ضرغامی این موضوع به مثابه یک راهبرد ابلاغ گردد. معاونت گردشگری، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی و… برای اجرایی شدن آنها اهتمام جدی داشته باشند. بالاخره ضعف زیرساخت ها بخصوص ناوگان حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی و زمینی از مهمترین مسائل اعضای جامعه تورگردانان بود که در این نشست صمیمی ورود و مطرح شد.

در انتها این نشست به اهتمام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شخص وزیر به توسعه تورسیم و گردشگری به عنوان یکی از مهمترین پیشران های رشد و توسعه کشور و رونق مالی تاکید کردم و مقرر شد کارگروه مشترکی میان معاونت گردشگری و جامعه تورگردانان تشکیل و ارتباط منظم و مستمری داشته باشند.

منبع: همگردی

به "انتقاد از عدم شفافیت سیاست ها و راهبردهای وزارت میراث و گردشگری در حوزه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد از عدم شفافیت سیاست ها و راهبردهای وزارت میراث و گردشگری در حوزه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید