برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم؟

به گزارش صندلی و تلفن، برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم؟ این سوالی است که معمولا افراد کمی آن را می پرسند، زیرا گمان می نمایند که تمیز کردن خانه هیچ اصول و قاعده خاصی ندارد و صرفا باید همه جا تمیز گردد. اگر شما هم جز این گروه از افراد هستید، باید بدانید که تا به حال به اشتباه ترین شکل ممکن پیش رفته اید و زمان و انرژی خودتان را در بسیاری از موارد به هدر داده اید.

برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم؟

مولفه های مهم در تمیز کردن خانه

مولفه ها و نکات ریز و البته مهمی می تواند در این حوزه وجود داشته باشد که احتمالا بسیاری از آن ها را به صورت تجربه و به طور ناخودآگاه رعایت می کنید و از بعضی دیگر نیز اطلاع ندارید. در ادامه این مقاله سعی نموده ایم پاسخ این سوال که برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم را به برترین شکل ممکن و ساده ترین نوع ممکن، بدهیم. این کار سبب می گردد تا در کوتاه ترین زمان ممکن و با صرف کمترین انرژی بتوانید بیشترین تمیزکاری را انجام دهید.

داشتن یک استراتژی

داشتن استراتژی فقط مربوط به میدان جنگ و یا شیوه درس خواندن نمی گردد. زمانی که در هر زمینه ای استراتژی مخصوص به خودتان را داشته باشید، می توانید به راحتی و به سادگی آن کار را به برترین شکل ممکن انجام دهید. معمولا خانم های خانه دار و افرادی که سال های سال است در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، به صورت غریزی و ناخودگاه دارای یک سیستم و استراتژی کاری هستند.

ضروری است که هر بار آغاز به کار می کنید، به نوعی این کار را انجام دهید که طبق یک روش خاص و ثابت باشد. اگر همیشه از اتاق خواب آغاز به کار می کنید و به آشپزخانه می رسید، همیشه همین سیستم را ادامه دهید. این کار سبب می گردد که احتیاج نباشد تا دائما عجله کنید و به صورت شتاب زده از این سو به آن سو بدوید. داشتن برنامه در حقیقت به شما یاری می نماید که بدانید چقدر زمان و انرژی احتیاج دارید و چگونه باید کار خود را مطابق زمانی که دارید، انجام دهید.

پیشنهاد ویژه

گلدان شیشه ای دستساز تیراژه

مشاهده قیمت و خرید

گلدان شیشه ای رنگی تالاب

مشاهده قیمت و خرید

گلدان شیشه ای دستساز باران

مشاهده قیمت و خرید

رعایت کردن جهت تمیزکاری

دومین مورد مربوط به رعایت کردن اصل جهت های مربوط به تمیزکاری است. زمانی که می خواهید تمیز کردن یک اتاق را آغاز کنید بهتر است به این نکته که از کجای اتاق کار را آغاز نموده و به کجا انتها دهید نیز توجه داشته باشید. به طور مثال بهتر است بدانید که اول باید تمیز کردن اتاق را از قسمت بالا آغاز نموده و به قسمت های پایینی برسید. اول خاک روی پرده، پنکه سقفی و یا پنل داخلی کولر را تمیز کنید و سپس به سراغ قسمت های پایین تر بروید.

مورد بعدی نیز در مورد آن است که باید ابتدا از سمت چپ به راست و یا راست به چپ تمیز کردن را انجام دهید که تمام بخش های اتاق را به طور کلی پیش ببرید.

تمیز کردن پنجره ها

برای تمیز کردن پنجره ها ضروری است تا از یک شیشه شوی مخصوص به همراه مایع و یا صابون مخصوص شیشه بهره ببرید. می توانید صابون یا مایع شیشه پاک کن را در صورت لزوم در یک تشت آب حل کنید و محلولی از مایع پاک نماینده را درست کنید. در قدم بعدی یا از شیشه شوی های لاستیکی و یا از اسکاج بهره ببرید و تمام سطح پنجره را با کف بشویید. کف را می توانید با پارچه تمیز که رطوبت را به خودش جذب می نماید و یا با استفاده از روزنامه به خوبی پاک کنید. برای آن که کف و مایع بر روی شیشه ها باقی نماند می توانید ابتدا با یک دستمال خیس شیشه را تمیز نموده و سپس با روزنامه آن را خشک کنید.

در هنگام انجام این مرحله حتما در نظر داشته باشید که از حرکت های دایره ای شکل استفاده نکنید. این حرکت ها می توانند خط ها و رگه هایی را بر روی شیشه برجا بگذارند. از حرکت های افقی استفاده نموده و از سمت بالا به سمت پایین حرکت کنید. در صورت احتیاج به تمیز کردن قاب پنجره ها بهتر است ابتدا از قاب آغاز نموده و سپس به سراغ تمیز کردن شیشه ها بروید.

آماده کردن ابزار و تجهیزات

مورد بعدی در مورد آماده کردن ابزار و تجهیزات است. زمانی که می خواهید جواب این سوال که برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم را بدهیم، یکی از پاسخ ها این است که بهتر است تمام ابزار و تجهیزاتی که لازم دارید را در دسترس خودتان قرار دهید. این ابزار و تجهیزات می توانند شامل مواد مایع شستشو، دستمال و…باشند. اگر از لباس های کار بهره ببرید، می توانید در جیب های این لباس ها مایع شوینده که در بطری های کوچک ریخته اید را قرار دهید و به این ترتیب کارتان را سریع تر پیش ببرید.

پیشگیری بهتر از درمان است!

یکی دیگر از روش هایی که می توانیم برای پاسخ به سوال برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم، پیدا کنیم، مربوط به پیشگیری از بروز بعضی از مسائل پیش از وقوع آن ها است. به طور مثال می توانید بعضی از موارد را قبل از اینکه دردسرساز شوند اجرا کنید و جلوی کثیف شدن خانه را بگیرید. شستشوی مداوم سرویس بهداشتی سبب می گردد که احتیاجی به استفاده از جرم گیرهای قوی نباشد و یا استفاده از نایلون در سطل های آشغال باعث می گردد تا سلط زباله های قرار گرفته در اتاق خواب ها، سرویس بهداشتی و آشپزخانه کثیف نشوند و هربار احتیاج به صرف زمان زیادی برای تمیز کردن خانه نداشته باشید.

رعایت اصول گردگیری

مورد بعدی در مورد رعایت کردن اصول گردگیری است. برای این کار ابتدا احتیاج به یک گردگیر مناسب دارید. گردگیرهای پر می توانند گزینه خوبی باشند، زیرا این گردگیرها باعث نمی شوند تا گرد و غبار در هوا پراکنده گردد و تمام ذرات خاک را به خودشان جذب می نمایند. در صورتی که گردگیر در دسترس شما وجود ندارد، می توانید از دستمالی که کمی نم دار شده است، استفاده نمایید.

تمیز کردن آشپزخانه

بهتر است تمیز کردن آشپزخانه را برای آخرین مرحله بگذارید. زیرا زمانی که پذیرایی و اتاق ها را تمیز می کنید مسلما لباس های کثیف، ظرف های غذا، لیوان های چای و نوشیدنی و… را از این محیط ها جمع خواهید کرد و به داخل آشپزخانه خواهید آورد. به همین علت است که ابتدا دیگر بخش ها و سپس آشپزخانه را جمع آوری کنید.

تمیز کردن سطوح دیوار آشپزخانه و گاز

یکی از معضلاتی که همیشه افراد مختلف با آن درگیر هستند مربوط به حوزه و محدوده آشپزخانه می گردد. در آشپزخانه دائما گاز روشن بوده و مواد چربی و روغن های زیادی بر روی سطح گاز و دیوارها می نشینند. این مواد چربی می توانند به سختی پاک شوند، اما اگر از مواد شوینده مناسب بهره ببرید، دیگر چنین مسائلی را نخواهید داشت و به سادگی می توانید روغن های موجود را پاک نمایید. بهتر است این مرحله را پیش از تمیز کردن کف آشپزخانه و یا شستن سینک ظرفشویی انجام دهید.

برای پاسخ به این سوال که برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم، مقاله فوق را آماده کردیم و سعی کردیم نکات مهمی که در این زمینه وجود دارند را به شما گوشزد کنیم. این نکات مهم می توانند در جنبه ها و بخش های مختلف باشند. به طور مثال ترتیب تمیز کردن خانه، نحوه تمیز کردن پنجره ها، نحوه تمیز کردن آشپزخانه و بعلاوه تجهیزات لازم برای هر بخش شامل این موارد می شوند که یاری بسیار بزرگی به شما در انجام دادن سریعتر کارها می نمایند.

منبع: اتاق

به "برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای تمیز کردن خانه از کجا آغاز کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید