تاکید عضو شورا برضرورت مشخص تکلیف لایحه واکنش اضطراری مقابله با زلرله در تهران

به گزارش صندلی و تلفن، رییس کمیته ایمنی و مقابله با بحران شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت مشخص تکلیف لایحه الزام شهرداری به ارایه برنامه عملیاتی واکنش اضطراری مقابله با زلزله در تهران تاکید نمود.

تاکید عضو شورا برضرورت مشخص تکلیف لایحه واکنش اضطراری مقابله با زلرله در تهران

به گزارش صندلی و تلفن، مهدی بابایی در جریان بازدید از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه لازم است لایحه الزام شهرداری به ارائه برنامه عملیاتی واکنش اضطراری مقابله با زلزله در تهران هرچه زودتر معین تکلیف گردد، گفت: شهرداری تهران ملزم شده برنامه عملیاتی واکنش اضطراری خود در این حوزه را ارائه کند.

بابایی با بیان اینکه ضرورت دارد بر اساس اسناد بالادستی و برنامه پنج ساله سوم معین گردد که در حوزه مقابله با بحران چقدر پیشرفت داشته ایم، گفت: در احکام برنامه پنج ساله سوم ایجاد سامانه اطلاعاتی پردازش و اطلاعات امن پایدار نیز گنجانده شده که هنوز عملیاتی نشده است.

این عضو شورای شهر تهران با یادآوری این موضوع که هنوز شبکه جامع ارتباطی امن و پایدار ایجاد نشده است، توضیح داد: ایجاد این شبکه برای افزایش تاب آوری در شهر لازم است.

رییس کمیته ایمنی و مقابله با بحران شورای اسلامی شهر تهران بعلاوه بر برگزاری منظم جلسات هیات امنای سازمان مدیریت بحران تاکید نمود و اضافه کرد: جلسات هیات امنای سازمان با تاخیر برگزار می گردد در دوره پنجم مدیریت شهری بسیار کم برگزار گردید. برگزاری این جلسات برای همراه کردن مدیریت ارشد یا برنامه های سازمان، لازم است.

بابایی در بخش دیگری از این بازدید، بر ضرورت اتصال زیرمجموعه های شهرداری تهران به سامانه مدیریت بحران تاکید نمود و گفت: لازم است اطلاعات سامانه های بر خط برای معاونان خدمات شهری و شهرداران نواحی به صورت ویژه در این سامانه بارگذاری گردد. بعلاوه مرکز کنترل خطوط مترو به صورت ویژه به سامانه های مدیریت بحران وصل و اتصال ویژه سازمان مدیریت بحران با رصد خانه شهر در اولویت های این سازمان قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به بعضی کمبودها در سازمان مدیریت بحران از مدیران این سازمان، اضافه کرد: برای تجهیز این سازمان و برطرف کمبودها در بودجه سال آینده لازم است موارد لازم بر اساس احتیاج سنجی دقیق تهیه و به شورا ارسال گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید عضو شورا برضرورت مشخص تکلیف لایحه واکنش اضطراری مقابله با زلرله در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید عضو شورا برضرورت مشخص تکلیف لایحه واکنش اضطراری مقابله با زلرله در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید