رتبه آی کیوی ایرانی ها در دنیا

به گزارش صندلی و تلفن، تهران (پانا) - آماری منتشر شده است که رتبه آی کیوی ایرانی ها در دنیا را نشان می دهد.

رتبه آی کیوی ایرانی ها در دنیا

به گزارش تابناک جوان، طبق مطالعه اجرا شده به وسیله ریچارد لین پروفسور روانشناسی انگلیسی و تاتو وانهانن استاد علوم سیاسی فنلاند از 2002 تا 2006 روی 80 کشور، ایرانی ها با کسب 84 امتیاز رتبه بیست و سوم را به خود اختصاص دادند.

هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایوان، ایتالیا در رتبه های بالای جدول قرار دارند.

مغولستانی ها با 101 امتیاز رتبه ششم را در این جدول به دست آوردند!

به گفته این محققان رابطه مستقیمی میان عایدی ملی و ضریب هوش ملی وجود دارد. {این نکته بحث برانگیز بوده و بعضی آن را قبول ندارند.} البته رتبه بیست و سوم متعلق به یک کشور نبوده و 18 کشور دیگر نیز مانند ایران با کسب 84 امتیاز، در رتبه بیست و سوم قرار گرفتند.

هوش ایرانیان چه شد؟!

شاید شما هم شنیده باشید که ایرانی ها آی کیوی بالایی دارند و نخبه های دنیا ایرانی ها هستند، اما آمار های دنیای چیز دیگری را نشان می دهد.

بر اساس گزارش های تازه منتشر شده، ایران به همراه 18 کشور دیگر با کسب 84 امتیاز در رتبه بیست و سوم قرار گرفته و هنگ کنگ، سنگاپور، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایوان و ایتالیا به ترتیب در رتبه های بالای جدول قرار دارند.

کاربران به این گزارش که در فضای مجازی منتشر شده واکنش نشان دادند. کاربری نوشت: یکی از دلایل پایین اومدن رتبه ایران مهاجرت دانشمندای جوون کشورمون در سال های اخیره که در پایین اومدن رتبه آی کیومون بی تاثیر نیست.

کاربر دیگری هم نوشت: این آمار ها ممکنه ساختگی و غلط باشه.

در ادامه رتبه بندی منتشر شده این مطالعه را مشاهده می کنید:

منبع: خبرگزاری پانا

به "رتبه آی کیوی ایرانی ها در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه آی کیوی ایرانی ها در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید