سگا شرح می دهد؛ چرا نام سری یاکوزا را تغییر دادند؟

به گزارش صندلی و تلفن، در ماه سپتامبر امسال، کمپانی سگا سه بازی تازه را از سری یاکوزا (Yakuza) معرفی کرد که به طرز عجیبی هیچ یک از آن ها نام یاکوزا را در عنوان خود نداشتند و در عوض از عنوان Like a Dragon استفاده می نمایند. این سه بازی Like a Dragon 8 ،Like a Dragon Gaiden و !Like a Dragon: Ishin هستند.

سگا شرح می دهد؛ چرا نام سری یاکوزا را تغییر دادند؟

با این حال سوال اصلی این است که اعضای استودیوی Ryu Ga Gotoku به عنوان سازندگان این بازی ها، چرا چنین تصمیمی گرفته اند؟ حال ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama) به عنوان یکی از اعضای اصلی این استودیو که روی نسخه های مختلفی از این سری کار نموده است، به این سوال پاسخ داده است.

طبق گفته یوکویاما، زمانی که آن ها برای اولین بار سری یاکوزا را راه اندازی کردند، در موقعیت تجاری بسیار متفاوتی با شرایط فعلی قرار داشت. یاکوزا یک عنوان بسیار مجذوب نماینده در نظر گرفته می شد و از آن جایی که یوکویاما و سایر اعضای تیم، اطلاعاتی از بازار جهانی به مانند امروز نداشتند، تصمیم گرفتند که از آن استفاده نمایند. البته اعضای استودیو بارها به تغییر عنوان این مجموعه فکر نموده اند، اما این سری با نام یاکوزا به طور گسترده ای شناخته شده، بنابراین ترجیح دادند که آن را به همان شکل باقی بگذارند.

با این حال در نزدیکی دوره ای که Yakuza 0 منتشر شد، محبوبیت این سری در خارج از کشور ژاپن نیز آغاز شد. بعلاوه با توجه به اینکه بازی های اخیر سری آغاز به دور شدن از روایت کردن داستان هایی صرفا در خصوص درگیری بین یاکوزاها نموده اند، تصمیم گرفته شد که عنوان انگلیسی Yakuza: Like a Dragon را به Ryu Ga Gotoku 7 بدهند. علاوه بر این، با سه بازی نو معرفی شده، نام این سری به طور رسمی به Like a Dragon تغییر یافته است.

البته یوکویاما فعلا مطمئن نیست که استودیوی سازنده، نسخه هشتم را با نام Like a Dragon 8 منتشر کند یا خیر. از آنجایی که این یک دنباله برای Yakuza: Like a Dragon است، ممکن است که برای مخاطبان غربی عناوینی مانند Yakuza: Like a Dragon 2 یا Like a Dragon 2 مناسب تر باشد. در حال حاضر گفته شده که استودیو در حال آنالیز واکنش هواداران نسبت به این موضوع است. در واقع اگرچه استودیوی سازنده می خواهد یک نام تجاری مشترک بین بازارهای داخلی و خارج از کشور ژاپن ایجاد کند، اما نمی خواهد که با عنوانی که درک آن برای بازیکنان سخت است، پیش رود.

در رابطه با !Like a Dragon: Ishin، تیم توسعه بازی به شعبه سگا در آمریکا بیان نموده که آن ها برای عنوان انگلیسی بازی آزادی کامل دارند و این کمپانی تصمیم گرفته تا عنوان Like a Dragon: Ishin را برای آن انتخاب کند که ترجمه مستقیم عنوان ژاپنی آن است. بازی در قرن 19 ژاپن اتفاق می افتد و اصطلاح Ishin به رویدادهای خاص سیاسی این کشور در آن دوران با نام Meiji Ishin یا Restoration Meiji اشاره دارد. در واقع داستان بازی هیچ ارتباطی با یاکوزا ندارد و به همین علت، دادن عنوان Yakuza: Ishin به بازی عجیب خواهد بود.

وقتی از یوکویاما در خصوص استفاده از عنوان یاکوزا ایشین سوال شد، اعلام کرد که این کار به هیچ وجه مناسب بازی نخواهد بود. با این حال، به نظر نمی رسد که تغییر نام سری تنها به عنوان راهی برای اجتناب از استفاده از این عنوان بوده باشد. او گفت که حتی اگر آن ها در بازی های نو مجموعه بر نبردهای بین یاکوزاها تمرکز نمایند، احتمالا از عناوینی مانند Yakuza یا Like a Dragon: Yakuza استفاده نخواهند کرد.

در هر صورت هر بار که تیم استودیوی Ryu Ga Gotoku یک بازی نو منتشر می نماید، کوشش زیادی نموده تا مطمئن گردد که داستان آن مربوط به دوران مدرن و فعلی است و این شامل عنوان بازی نیز می گردد. لازم به ذکر است که سری Yakuza تبدیل به Yakuza: Like a Dragon شد و اکنون به عنوان Like a Dragon به سفر خود ادامه خواهد داد.

منبع: AUTOMATON

منبع: دیجیکالا مگ

به "سگا شرح می دهد؛ چرا نام سری یاکوزا را تغییر دادند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگا شرح می دهد؛ چرا نام سری یاکوزا را تغییر دادند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید