ماجرای سبیل ماریو چیست؟

به گزارش صندلی و تلفن، کمتر کسی در دنیای گیمینگ حضور دارد که با شخصیت ماریو (Mario) آشنایی نداشته باشد. این کرکتر به وسیله شرکت نینتندو به دنیای بازی های ویدئویی معرفی گردید و چندین سال است که محبوبیت بسیار زیادی دارد. نکته مهم در خصوص شخصیت ماریو ظاهر خاص آن است. ظاهری که باعث شده در یاد همه افراد به جای مانده و به سرعت شناسایی بشود.

ماجرای سبیل ماریو چیست؟

شخصیت ماریو در مجموعه سوپر ماریو بروز (Super Mario Bros) وجود داشته و به وسیله شرکت نینتندو طراحی شده است. این شخصیت دارای ویژگی های خاصی مثل رنگ آبی و قرمز در کنار کلاه معروف و البته سبیل مشهور خود است. حال برای بسیاری از افراد سوال است که طراحی این کرکتر به چه علت به این شکل است؟ چرا این شخصیت سبیل دارد یا اصلاً چرا باید چنین رنگی داشته باشد؟ پاسخ آن به صورت کوتاه این است که با این ظاهر طراحی و ساخت این کرکتر راحت تر بوده است.

ویژگی های ماریو باعث شده طراحی آن ساده تر بگردد

شخصیت ماریو در سال 1981 در بازی دانکی کانگ (Donkey Kong) معرفی گردید. او یک قهرمان بوده که در کوشش است تا پرنسس خود را از یک گوریل که علاقه خاصی به پرت کردن بشکه ها به سمت پایین دارد، نجات دهد. حال ماریو باید از موانع مختلف گذر نموده و از پله ها بالا رفته تا به هدف خود برسد. شما اگر توجه بکنید، متوجه خواهید شد که ظاهر ماریو در زمان معرفی بسیار ساده بوده است.

با توجه به استانداردهای امروزی، بازی دانکی کانگ گرافیک چندان خاصی نداشت. در اصل طراحان در این بازی محدودیت های بسیاری در زمینه طراحی داشتند و با تعداد بسیار کمی از پیکسل ها روبرو بودند. در نتیجه هر گونه شخصیتی که در این بازه زمانی طراحی می شد باید طراحی بسیار خاصی می داشت و محدودیت های زیادی داشت.

حال بگذارید به خود شخصیت ماریو توجه بکنیم. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که ماریو موی زیادی ندارد همینطور اینکه دهان هم ندارد. همین موضوع باعث می گردد که توجه شما به طراحی این کرکتر جلب بگردد. در اصل این شکل طراحی به طور کامل از عمد بوده است. خالق کرکتر ماریو به نام شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto) در یک مصاحبه در سال 2007 میلادی شرح داد:

چند سال بعد و در سال 2010 میاموتو در یک مصاحبه دیگر در خصوص کلاه مشهور ماریو شرح داد. نکته جالب اینجاست که نینتندو از این کلاه در بازی های بعدی بیشتر استفاده نموده و آن را به یکی از عناصر گیم پلی خود تبدیل نموده است. با این حال طراحی این کلاه نیز داستان بسیار جالبی داشته است. میاموتو در خصوص کلاه ماریو شرح داد:

طبق چیزی که رسانه های دیگر نوشته اند، پوشش ماریو نیز به همین علت طراحی شده است. برای مثال لباس یک تکه او باعث شده تا دست های ماریو بیشتر معین گردد و میاموتو و گروهش بیشتر توانستند حرکت کرکتر را نشان بدهند. مخصوصاً اینکه با پیکسل های کم احتیاج به میزان بزرگ تری برای نشان دادن حرکت وجود دارد.

نکته جالب اینجاست که حتی رنگ این لباس هم اهمیت زیادی داشت. به علت اینکه پشت صفحه در بازی دانکی کانگ سیاه بود، طراحان از رنگ های روشن برای این کرکتر مثل آبی و قرمز استفاده کردند تا در این پس زمینه معین باشد. این رنگ بندی با طراحی زمینه و دنیای بازی نیز هماهنگی داشته تا کاربران بتوانند به راحتی شخصیت خود را در دنیای بازی مشاهده نمایند.

ماریو در این چند ساله پیشرفت زیادی داشته است. با این حال شرکت نینتندو تمام کوشش خود را نموده تا این کرکتر ظاهر اصیل خود را حفظ بکند. علت آن هم منطقی است ماریو با این ظاهر شناخته شده و در نتیجه باید همین ظاهر را حفظ بکند تا معروفیت خود را نگه دارد. حتی در فیلم ماریو نیز این شخصیت همین ظاهر ثابت را داشت که باعث جذابیت آن می گردد.

منبع: Now I Know

منبع: دیجیکالا مگ

به "ماجرای سبیل ماریو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای سبیل ماریو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید