مسائل صنعت گردشگری قم پیگری می گردد

به گزارش صندلی و تلفن، استاندار قم گفت: مسائل صنعت گردشگری در دو سطح استانی و ملی پیگیری می گردد.

مسائل صنعت گردشگری قم پیگری می گردد

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم، سید محمدتقی شاهچراغی روز دوشنبه 4 بهمن ماه 1400در ملاقات با مدیران جوامع و انجمن های صنفی و حرفه ای گردشگری و صنایع دستی قم، اظهار کرد: محور گردشگری در استان قم مبتنی بر زیارت است و در در سطح ملی و بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داریم.

استاندار قم با بیان این که در دوران کرونا مسائل صنعت گردشگری مضاعف شد، ادامه داد: معاونت امور زائران استانداری و معاونت گردشگری استان موظف هستند در ظرف دو هفته معضلات صنعت گردشگری قم را جمع بندی و دسته بندی نمایند.

شاهچراغی اضافه نمود: وجود واسطه ها و دلال ها، مراکز اقامتی غیرمجاز، تسهیلات بانکی، نبود بازارچه صنایع دستی، عدم هماهنگی گردشگری با دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری، مرکز بهداشت و اصناف از جمله مسائل صنعت گردشگری است که در دو سطح استانی و ملی، طبق جدول زمانبندی شده پیگیری خواهد شد.

افزایش خدمات به زائران قم وابسته به توسعه سرمایه گذاری است

در این جلسه علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم نیز اظهار کرد: قم، استانی زائرپذیر است، میلیون ها زائری که سالیانه به شهر مقدس قم وارد می شوند، شاهد این مدعا است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم با اشاره به ورود زائران خارجی به ویژه زائران کشورهای عرب زبان به قم، ادامه داد: اگرچه گردشگری در قم ارتقاء یافته است اما باید قبول کنیم که خدمات گردشگری متناسب با خیل بزرگ زائران ورودی نیست.

ارجمندی با بیان این که حدود 36 هتل، 26 هتل آپارتمان، 74 مهمانپذیر، 108 خانه مسافر در استان فعالیت می نمایند، اضافه نمود: در مجموع 244 واحد اقامتی مجاز با 3 هزار و 528 اتاق در قالب 11 هزار و 215 تخت، مجموعه امکانات اقامتی استان را تشکیل می دهد.

او با بیان این که افزایش خدمات به زائرین قم وابسته به توسعه سرمایه گذاری است، توضیح داد: 53 پروژه گردشگری با حجم سرمایه گذاری بالغ بر 28 هزار میلیارد ریال در استان در حال ساخت است که پیش بینی می گردد با تکمیل این پروژه ها برای 2 هزار و 952 نفر اشتغال مستقیم ایجاد گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "مسائل صنعت گردشگری قم پیگری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل صنعت گردشگری قم پیگری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید