هواوی خواستار مذاکره با دولت بایدن شد

به گزارش صندلی و تلفن به نقل از نیکی، شرکت هواوی امیدوار است با دولت آمریکا مذاکره کند و مسائل موجود از جمله ممنوعیت صادرات کالاهای آمریکایی به این شرکت و بازداشت منگ وانژو (رئیس امور اقتصادی بین المللی) خود را رفع کند.

هواوی خواستار مذاکره با دولت بایدن شد

تیم دانکز معاون مدیریت ریسک و روابط شرکا شرکت هواوی در آمریکا در این باره می گوید: ما می خواهیم به طور جداگانه از دولت چین، با دولت آمریکا مذاکره کنیم. نمی خواهیم در یک مذاکرات جمعی شرکت کنیم.

البته از ماه ژانویه، یعنی زمانیکه بایدن به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا فعالیت خود را شروع نموده، هواوی با دولت جدید هیچ مذاکراتی انجام نداده است. اما امیدوار است فرایند آن به زودی شروع گردد.

دانکز در ادامه اضافه کرد: معتقدیم که مشکل هواوی باید به طور جداگانه از چالش های جئو پلتیکی آنالیز گردد. اگر بتوانیم چنین گفتگویی انجام دهیم، راهکار هایی عملگرایانه برای رفع کردن نگرانی های دولت آمریکا و همکاری خواهیم یافت.

طی ریاست جمهوری دونالد ترامپ، هواوی با چالش های زیادی روبرو و در سال 2019 تحریم شد. نام این شرکت به اتهام تهدید علیه امنیت ملی آمریکا به فهرست سیاه وزارت بازرگانی کشور اضافه کرده شد. البته حذف این شرکت از فهرست سیاه تجاری آمریکا در کوتاه مدت بعید است، اما هواوی امیدوار است اصلاحاتی انجام و مجوزهای عمومی موقتی صادر گردد تا تهیه کنندگان آمریکایی بتوانند کالا به این شرکت بفروشند.

معاون مدیریت ریسک و روابط شرکا هواوی در این باره می گوید: در کوتاه مدت فراهم شدن امکان فروش محصول به شرکت برای ما الویت ندارد. اولویت اصلی هواوی زنجیره تأمین ذخایر است.

جینا رایموندو نامزد بایدن برای پست وزرات بازرگانی گفت سیاست تحریم هواوی در دولت ترامپ را آنالیز خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هواوی خواستار مذاکره با دولت بایدن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی خواستار مذاکره با دولت بایدن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید