طراحی گرافیکی و چاپ

هنوز تعریف جامعی از صنایع دستی وجود ندارد

با گذشت 56 سال از تأسیس سازمان صنایع دستی و الحاق آن به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری فعلی، هنوز تعریف جامعی برای صنایع دستی ارائه نشده است.

7 مهر 1402

موزه هنر های معاصر تهران در آستانه بازگشایی

موزه هنر های معاصر تهران که مدتی است به علت بازسازی و تعویض کف پوش ها تعطیل شده است، به گفته رییس این مکان فرهنگی و هنری سه روز دیگر و همزمان با دهه فجر بازگشایی خواهد شد.

30 دی 1401

از ابتدا تا جهت انتهایی فراوری کتاب به قلم آدریان بولاک

کتاب فراوری کتاب از ابتدا تا خاتمه نوشته آدریان بولاک با ترجمه محمد حسن فکری افراد را با مراحل فراوری یک کتاب آشنا می نماید.

16 مهر 1401

تانک نو ایسوس معرفی گردید

کیس ایسوس مدل TUF Gaming GT502 با پنل بزرگ شیشه ای و دو محفظه جدا برای خنک سازی بهتر پا به عرصه گیمینگ گذاشت.

31 شهریور 1401

کتاب گردشگری فرهنگی اورامانات چاپ و روانه بازار نشر شد

کتاب گردشگری فرهنگی اورامانات اثر فریبا ملکی و گونا مهردانش به وسیله انتشارات زانکو بوکان و در تیراژ یک هزار جلد چاپ و روانه بازار نشر شد.

23 فروردین 1401

پنی سیلامین (PENICILAMINE)

عوارض جانبی مهم: تهوع، استفراغ، زخم دهان، حساسیت پوستی، کم خونی، ضایعات کلیوی، اختلال عملکرد کبد، ریزش مو، درد عضلانی

21 مهر 1400

چاره کم پشتی مو

وقتی پای پرپشتی موها به میان می آید خیلی ها غصه هایشان یادشان می آید و نمی دانند از داروهای عجیب و غریب گرفته تا کاشتن مو و مصرف داروها کدام یک را امتحان کنند ولی جالب است بدانید بسیاری از عواملی که هر روز با آن سر و کار دارید هم می توانند باعث کم پشتی...

8 مهر 1400

پوستر نمایش اولئانا با طراحی محمدصادق زرجویان رونمایی شد

تهران (پانا) - نمایش اولئانا به کارگردانی کیارش دستیاری از ابتدای مهرماه در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می رود.

7 مهر 1400

هدیه تازه و لاکچری با ویکادو

هدیه تحفه یا پیشکشی است که شخصی به شخص دیگر تقدیم می نماید . در واقع چیزی است که به صورت رایگان و بدون چشم داشت به کسی می بخشد. معمولا هدیه دادن یک هنر است. زیرا یک هدیه مناسب باعث خشنودی طرف مقابل، بهبودی روابط و برطرف کدورت ها می گردد.

2 مهر 1400

Huawei P40؛ اولین نشانه های تولد پرچمدار نو هوآوی

هوآوی هر سال در اسفندماه از مدل تازه گوشی های خانواده P رونمایی می نماید. ما برای چنین اتفاقی از قبل آمادگی داشتیم اما با نزدیک شدن به این بازه زمانی، شایعه ها درباره P40 شدت پیدا کرد تا اینکه یکی از اکانت های توییتری با سابقه خوب در لو دادن جزییات دقیق...

27 شهریور 1400

این برنامه هم شبیه زندگی شما درگیر کرونا شده است!

کارگردان محاکات می گوید این برنامه در فصل دو روی قصه تمرکز دارد و قصه گوست تا اثر نمایشی. او بر این باور است قصه زندگی مردم عادی ظرفیت خلق یک اثر دراماتیک را دارد.

2 مرداد 1400

اجرای پروژه ای در راستای تولید منسوجات الکترونیکی هوشمند

به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مرجان بارک زهی، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مجری طرح ساخت و مشخصه یابی ابرخازن منعطف بر پایه پارچه پلی استر با استفاده از گرافن و پلی پیرول مطرح نمود: با توجه به توسعه ابزارهای تجدیدپذیر...

9 خرداد 1400

کشف مکانیسم جدیدی برای کنترل درد

پژوهشگران ژاپنی در آنالیز جدید خود توانستند مکانیسم جدیدی را برای کنترل درد کشف نمایند.

6 دی 1399

13 کتاب هیجان انگیز از لی چایلد؛ خالق مجموعه کتاب های جک ریچر

اگر از طرفداران جک ریچر باشید، حتما اسم لی چایلد را هم شنیده اید. لی چایلد خالق و نویسنده مجموعه کتاب های جک ریچر است که در ژانر جنایی، پلیسی طرفداران زیادی دارد. حتی اگر پیروز به خواندن کتاب هایش نشده باشید فیلم جک ریچر، محصول سال 2012 آمریکا با بازی تام...

14 آذر 1399

تعطیلی یک هفته ای مشاغل در 43 شهرستان

از امروز، پنجم آبان ماه فعالیت سه گروه شغلی در 43 شهرستان کشور تعطیل می گردد. اما شهرستان تهران از استان تهران مشمول این محدودیت نیست و براساس اعلام اتاق اصناف، محدودیت ها در تهران مانند هفته های گذشته خواهد بود.

13 آذر 1399

8 شاعر قرن 21 که خواندن آثار آن ها برای هرکس جذاب است

در این مقاله تلاش می شود تا در خصوص تعدادی از برترین شاعران قرن حاضر به طور مختصر اطلاعاتی ذکر شود

16 آبان 1399

موج نو یا حباب با نگاهی انتقادی به موج نوی سینمای ایران منتشر می گردد

مازیار اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران درباره کتاب های در دست انتشارش گفت: کتاب سال هایی که سینما مهم بود تا دو هفته آینده از سوی نشر چشمه چاپ می گردد؛ این کتاب آنالیز سینمای دهه 1970 آمریکا بوده و کتابی معروف در حوزه مطالعات سینمایی محسوب می گردد.

23 مرداد 1399

هشدار الازهر به نشریه شارلی ابدو

به گزارش خبرنگاران، درپی چاپ کاریکاتورهای موهن از پیامبر اسلام در نشریه شارلی ابدو، الازهر مصر درباره واکنش خشم آلود مسلمانان دنیا به این اقدام هشدارداد. واشنگتن و لندن از این اقدام موهن حمایت نموده و آن را همسو با آزادی بیان خوانده اند.

4 تیر 1399

جوانان ما از پند و غزل های پُرشهدوشکر عاشقانۀ سعدی بی خبرند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در خوزستان، نخستین روز اردیبهشت ماه جلالی که به روایت حضرت سعدی در دیباچه گلستان همواره خوشش، سرآغاز گردآوری تجربه های تلخ و شیرین فراوانش در قالب گلستان است، هوشمندانه در تقویم رسمی ایران، روز این استاد مسلم شعر و نثر فارسی...

1 تیر 1399

امکان ابتلای مجدد بهبودیافتگان به کرونا

روزبه روز بر تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس افزوده می گردد، اما از سوی دیگر شمار بالایی از بیماران نیز درمان شده اند. در حالی که در بیشتر بیماری ها پس از درمان، سیستم ایمنی بدن می تواند در برابر ویروس مقاومت کند، دانشمندان هنوز به جواب...

26 خرداد 1399
تعداد: (21)